تامین اجتماعی
بانک مهر اقتصاد
روزنامه نوآوران - 1397/09/28
شماره 1178 - تاریخ 1397/09/28
آخرین اخبار
عبور از روحانی پروژه ای شکست خورده است
افزایش حقوق و دستمزدها متناسب با جهش قیمت‌ها باشد
ابراز امیدواری ظریف نسبت به حصول توافق بر سر مسأله سوریه
دولتمردان نباید از انباشت نقدینگی غفلت می‌کردند
بودجه دولت به گوشت قربانی تبدیل شده است
رئیس‌جمهور به آنکارا سفر می‌کند
موگرینی: بدون برجام مذاکره با ایران سخت‌تر است
دنبال ریاست نرویم؛ ریاست تبعات دارد
معیار دستگاه‌های داوری قانون باشد؛ نه نگاه خودی و غیرخودی
برخی مسؤولان برای اینکه قهرمان شوند، می‌گویند دیگری دزد است
در حوزه مالکیت فکری به یک انقلاب آموزشی نیاز داریم
تجارت در تله بخشنامه‌های دردسرساز/واردکنندگان پشت در سامانه نیما
خطر بزرگ بیخ گوش صادرات گاز/ایران خارج از گود ترکیه ماند
تصمیم دیرهنگام برای تنظیم بازار میوه شب عید
افزایش سهم نفت در بودجه ۹۷/ شوک ارزی اثر جدی در رشد اقتصاد دارد
ابهام در زمان توزیع بسته حمایتی کارگران
کشف پروئین مقابله کننده با ابولا در سلول های انسانی
تسهیلات بانک‌ها کجا رفت؟
واکنش سندیکای داروهای انسانی به توزیع اعتبار ۵۰۰ میلیون یورویی
۴۱۰۰ میلیارد دیگر خرج یارانه شد
نرخ خرید دلار ارزان‌تر شد
میزان پایین تیروئید بر قدرت باروری زنان تاثیر می گذارد
بورس همچنان قرمزپوش است
واکنش دژپسند به درگیری لفظی کارمند گمرک و نماینده مجلس
کشور در حوزه تجهیزات توانبخشی دچار کمبود است
جلوگیری از اتلاف منابع مالی در عملیات نگهداشت شهر ضرورت دارد
بیشترین علت مرگ ها در کشور/مطالعه سلامت مادران و فرزندان
ورزش شبانگاهی مانع از اختلال در خواب می شود
مصرف زیاد مکمل ها عارضه دارد/ مکمل خارجی توصیه نمی شود
بودجه سلامت واقعی دیده نشود مردم آسیب می بینند
عوارض روماتیسم در کودکان/تب طولانی مدت را جدی بگیرید
تجهیزات پزشکی کشور گرفتار بحران نقدینگی
شناخت مولانا بدون دین ممکن نیست/نخواستم پاسخ «ملت عشق» را بدهم
هتل‌دار ارمنی هتل کاتوزیان هستم/ بازنشستگی فعال‌ترم کرده است
«بدون تاریخ بدون امضا» از ایران از اسکار نود و یکم جا ماند
تولیدات باکیفیت نمایشی به بودجه نیاز دارد/ همکاری با «سرباز»
«۱۰ روز با عکاسان ایران» از منظری متفاوت/ انجمن‌ها مستقل عمل کنند
کاهش بودجه جشنواره «تئاتر تجربه» از ۱۰۰ به ۱۰ میلیون تومان
۸ ساله بودم که دوبلور شدم/ در خیلی از فیلم‌ها «جیغ» زده‌ام
بهترین‌های ۲۰۱۸ از نگاه منتقدان آسوشیتدپرس/ «جنگ سرد» صدرنشین شد
آهوان جزیره هرمز در حال جان باختن‌اند/اعلامیه‌ای برای عزای عمومی
لغو اجرای یک تئاتر به دلیل مختلط بودن بازیگران
وقتی از تهیه‌کنندگان سینما کلاهبرداری می‌شود!
بهمن فرمان‌آرا: دلال پول داریم تا تهیه‌کننده درست و حسابی
نرخ هتل‌ها آزاد نشده/ «ارز» از معاملات رسمی هتل‌ها کنار گذاشته شد
آخرین وضعیت حسین محب‌اهری در بیمارستان
کودکان؛ قربانیان اصلی تبلیغات تلویزیون
تازه‌ترین جزییات از مذاکرات حج ۹۸
بولدوزر در نقش‌ جهان و تخت‌ جمشید!
تصویرهای خونین از دریچه دوربینی که به تاریخ پیوست
کد خبر: 166727 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - 13:58
احداث۱۳۰۰ كيلومتر خط آهن جديد در سال ۹۶/ هماهنگي راه‌آهن و مترو به منظور ارايه بليت يكپارچه

احداث۱۳۰۰ كيلومتر خط آهن جديد در سال ۹۶/ هماهنگي راه‌آهن و مترو به منظور ارايه بليت يكپارچه

مديرعامل راه‌آهن از هماهنگي بين راه‌آهن و مترو به منظور ارايه بليت يكپارچه به مسافر خبرداد وگفت: تمام تلاش ما اين است كه ارتباط بين مترو و شبكه حمل‌ونقل ريلي در تهران ايجاد كنيم و سيستم «يك بليت، يك سفر» در سال ۹۷ اجرايي مي‌شود.

نوآوران آنلاین سعيد محمد زاده درنشست خبري با خبرنگاران با بيان اينكه در سال ۹۶ ميزان ۸۰۰ كيلومتر خط روي زمين ريل‌گذاري شد كه در استان‌هايي نظير خوزستان، لرستان، تهران، بافق ـ اصفهان، استان خراسان و... است گفت: در خطر ملاير ـ كرمانشاه آمادگي اعزام قطار داريم كه در پيش‌فروش بليت قطارهاي نوروزي خواهد آمد ولي فعلاً منتظر هماهنگي استاني هستيم
وي با بيان اينكه خط مراغه ـ‌ اروميه اوايل ۹۷ تحويل راه‌آهن مي‌شود افزود: همچنين بخش قابل‌توجهي از خط قزوين ـ رشت ريل‌گذاري شده و در ماه‌هاي اول و يا دوم سال ۹۷ بهره‌برداري مي‌شود و در مجموع در سال ۹۶ حدود ۱۳۰۰ كيلومتر خط جديد در كشور اجرا شد؛ از مجموع ۷۰۰ كيلومتر ريل‌گذاري ما ۱۰۰ كيلومتر آن بازسازي بود. اين بازسازي در فرسوده‌ترين و سخت‌ترين خط‌ها انجام شد.
محمدزاده تصريح كرد: در ۳ سال گذشته تمركز راه‌آهن در بازسازي و نوسازي خط به محور زاگرس و جنوب اختصاص يافت و از ۷۰۰ كيلومتر خطوط دوم، سوم و چهارم كه برنامه اجراي آن را در دست داريم، ۳۰۰ كيلومتر تحت بهره‌برداري است و ۴۰۰ كيلومتر در سال ۹۷ افتتاح مي‌شود.
به گفته مديرعامل راه‌آهن در سال ۹۶ در ۴۰۰ كيلومتر خط راه‌آهن عمليات تراك‌بندي انجام شد و فاصله اعزام قطار از حالت «ايستگاه به ايستگاه»، به حالت «تراك به تراك» رسيد.
وي با بيان اينكه ATC محور شرق در ۷۰۰ كيلومتر خط تحت بهره‌برداري است گفت: درهمينراستا در مسير بافق ـ بندرعباس ATC كامل شد و در محور جنوب ۱۲ ايستگاه علائم الكتريكي داردضمن اينكه در سال ۹۶ تكميل خطوط حومه‌اي تهران ـ گرمسار، تهران ـ پرند، كاشمر ـ‌ مشهد پيگيري و اجرا شد.
مديرعامل راه‌آهن به سهم راه‌آهن در حمل بار كشور اشاره كرد و گفت: از سال ۸۶ تا ۹۲ دائماً در حال از دست دادن سهم ريل از بازار بوديم، اما از سال ۹۳ تا به امروز با كاهش حق دسترسي جذابيت ريل افزايش يافت و سهم راه‌آهن از تعرفه به‌عنوان حق دسترسي از ۵۷درصد به متوسط ۲۰ درصد رسيد و در بخش كانتينري هم سهم حق دسترسي صفر ريال است.
محمدزاده ادامه داد: كل بار حمل‌شده در تاريخ راه‌آهن تا قبل از سال ۹۲ سالانه حداكثر ۳۳ ميليون تن بود اما اين رقم در سال ۹۴ به ۳۵ ميليون تن و در سال ۹۶ تاكنون به ۴۰ ميليون تن رسيده است و پيش‌بيني مي‌كنيم تا پايان سال به ۴۷ ميليون تن هم برسد.
وي ادامه داد: تن كيلومتر راه‌آهن از ۲۷ ميليارد تن كيلومتر در سال ۹۵ امسال به ۳۰ ميليارد تن كيلومتر رسيد، يك تن كيلومتر حمل بار يعني ۱.۳ سنت صرفه‌جويي سوخت.
به گفته مديرعامل راه‌آهن بار ترانزيتي امسال به رقم ۱.۶ ميليون تن در بخش ريلي رسيد كه اين رقم در سال ۹۵، عدد ۱.۱ ميليون تن بود.
محمدزاده با بياناينكه در بخش مسافري تا سال ۹۵ سهم حمل‌ونقل عمومي در كشور به دليل تمايل شديد به حمل‌ونقل شخصي كاهش يافت گفت: بااين وجود اما راه‌آهن در سال ۹۶ رشد ۶ درصدي در مسافر و ۱۶ درصدي در بخش حومه‌اي داشت .
وي افزود: در سال ۹۵ راه‌آهن به جهت اينكه بتواند خدمات ريلي را به قيمت مناسب ارائه كند، ۷۵۰ ميليارد تومان يارانه غيرمستقيم به حوزه مسافري پرداخت كرد. درآمد راه‌آهن در سال‌هاي ۹۲ تا ۹۶ ثابت بود اما هزينه‌هاي ما سالانه ۱۹.۵ درصد افزايش يافت.
مديرعامل راه‌آهن تصريح كرد: قطار مسافري كه از ريل مي‌گذرد به ازاي هر مسافر كيلومتر ۶۴ تومان يارانه غيرمستقيم دريافت مي‌كند كه شامل سوخت ارزان،‌ديزل با اجاره‌هاي يك‌دوم تا يك‌ششم قيمت و حق دسترسي رايگان است يا اينكه براي مثال در راه‌آهن تهران ـ همدان و ملاير ـ كرمانشاه تمام هزينه‌هاي مسافري از محل منابع داخلي راه‌آهن تأمين مي‌شود.
محمدزاده تصريح كرد: قرارداد سرمايه‌گذاري در سايت راه‌آهن آستارا امسال محقق شد و ۶۰ ميليون يورو سرمايه‌گذاري خارجي جذب شد تا سايت و خط آستاراي ايران ـ آستاراي آذربايجان كامل شود كه عمليات عمراني و تخليه بار از سايت آستارا انجام شد.
به گفته وي در قراردادي سه‌جانبه بين كشور كره و مشاركت ايريكو و روتم كره جنوبي ۴۵۰ دستگاه ريل باكس تحويل ايران مي‌شود كه در ۴ سال ساخته خواهد شد.
مديرعامل راه‌آهن در ادامه تصريح كرد: در ۴ سال آينده با توسعه زيرساخت‌هاي حومه‌اي ۵۰ ميليون سفر حومه‌اي فقط در اطراف تهران خواهيم داشت البته ظرفيت ايجادي ۱۰۰ ميليون سفر است ولي برنامه‌ريزي ما فعلاً براي ۵۰ ميليون سفر حومه‌اي خواهد بود.
محمدزاده همچنين گفت: سهم حومه‌اي در سه سال گذشته از ۱.۵ ميليون نفر به ۷ ميليون نفر رسيد و در ۴ سال آينده اين عدد به ۵۰ ميليون نفر مي‌رسد.
وي از تسويه ۱۴۰۰ ميليارد تومان از بدهي‌هاي راه‌آهن به دولت خبر داد و گفت: در حوزه واگن‌هاي باري امسال ۸۰۰ واگن باري به شبكه ريلي كشور اضافه شده و مي‌شود.
مديرعامل راه‌آهن اظهار داشت: ما در كشور به ۲۸ هزار دستگاه واگن باري فعال نياز داريم كه نقدينگي آنها بايد انجام شده و در داخل تأمين شود. ضمن آنكه توليدكننده و خريدار خصوصي خواهد بود، ‌به‌طوري‌كه در قرارداد ۳ ميليارد دلاري تأمين مالي براي راه‌آهن بين راه‌آهن ايران و بانك‌هاي روسيه منعقد شد تا با مشاركت سازندگان ايراني ـ روسي، خريداران ايراني تأمين مالي بانك‌هاي روسيه و ضمانت راه‌آهن ايران در قالب قراردادي ۳ ميليارد دلاري واگن باري توليد شود.
محمدزاده ادامه داد: هر واگن باري اگر بيش از ۲ ميليون تن كيلومتر حمل بار داشته باشد كه با احتساب ۱.۲۳ سنت صرفه‌جويي شامل ۲۶ هزار دلار صرفه‌جويي مي‌شود، يعني يك واگن باري در سه سال با صرفه‌جويي سوخت پول خود را درمي‌آورد.
اتصال به بيش از ۵ مركز استان
وي به اتصال ريل به مراكز بار در سال ۹۶ اشاره كرد و گفت: بيش از ۵ مركز بار با حمايت راه‌آهن به شبكه ريلي متصل شد؛ در سال ۹۷ نيز ۲۰ مركز عمده بار جديد وضع مي‌شود كه اين ۲۰ ميليون تن بار به شبكه ريلي مي‌افزايد.
مديرعامل راه‌آهن اظهار داشت: امسال براي اولين بار كلنگ راه‌آهن دولتي ـ خصوصي كرمان ـ سيرجان به طول ۲۰۰ كيلومتر با مشاركت راه‌آهن ايران و گل‌گهر به زمين زده شد كه ارزش قرارداد ۱۰۰۰ ميليارد تومان است.
محمدزاده با بيان اينكه يكي ديگر از پروژه‌هايي كه با اين مدل قرارداد نهايي شده است اتصال شلمچه به بندر امام خميني(ره) است به استفاده از بازار سرمايه براي تأمين سرمايه حمل‌ونقل ريلي اشاره كرد و گفت: زمينه استفاده از ۸۰۰ ميليارد تومان بازار مالي شامل صندوق پروژه و اوراق صكوك براي شركت‌ها فراهم كرده‌ايم.
مديرعامل راه‌آهن افزود: همچنين هماهنگي بين راه‌آهن و مترو انجام شده است تا بليت يكپارچه به مسافر ارائه شود. مثلاً مسافر با قطار حومه‌اي هشتگرد وارد تهران شود و سپس در همان ايستگاه قطار با اتصال به مترو از همان بليت وارد مترو شود. همچنين در ايستگاه راه‌آهن ري بخش مسافري از باري منفك و كنار ايستگاه مترو ري مي‌رود.
محمدزاده تصريح كرد: تمام تلاش ما اين است كه ارتباط بين مترو و شبكه حمل‌ونقل ريلي در تهران ايجاد كنيم و سيستم «يك بليت، يك سفر» در سال ۹۷ اجرايي مي‌شود.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.