بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/29
شماره 2470 - تاریخ 1403/02/29
آخرین اخبار
اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی درناحیه٢ منطقه٦
شهردار منطقه۶ میهمان منزل شهدا شد
توافق دوشان‌تپه تصویب شد
برگزاری پویش یکشنبه با ورزش بانوان
پاکسازی ۱۱۰ متر مربع جداره ها در منطقه ۲۱
۶۰ مصوبه، رهاورد سومین بازدید میدانی شهردار منطقه ۱۵، از ناحیه یک بود
نصب ۱۴۴ تابلو قدم شمار در منطقه ٢١
-از کادر آموزشی مدارس استثنایی منطقه۴ تقدیر شد
اهتزاز پرچم رضوی در محوطه برج میلاد
منطقه ١٢ تهران درآستانه میلاد امام رضا (ع) غرق نور و سرور شد
توسعه پارکینگ های منطقه راهکار کاهش مشکلات ترافیکی است
قطعی برق روشنایی داخلی ایستگاه میرزای شیرازی برطرف شد
لایروبی بیش از 10 هزار متر از انهار معابر سطح منطقه 17
اجرای لوله گذاری ۴ کیلومتری فضای سبز بزرگراه شهید خرازی
اجرای طرح مبارزه با حیوانات موذی در منطقه۲۲
یادداشت مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی
چه فرقی می‌کند پنجشنبه تعطیل باشیم یا شنبه؟
تولید بیش از 56 هزار تن شمش آلومینیوم طی ماه نخست 1403
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه‌قضاییه غیرعلنی نیست/ با ناشران اسناد مالی مردم برخورد می‌کنیم
چرا مالیات مشاغل و اصناف ناچیز است؟
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
بومی‌سازی جوهرهای نانو آنتی‌باکتریال خودکار در کشور
جبهه مقاومت نیازمند روایت صحیح و هنرمندانه است
بهسازی محورهای مواصلاتی در حریم منطقه ۲۲
رفع آخرین معارض پروژه آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
پایش آسفالت معابر منطقه ٦ تهران زیر ذره بین سازمان بازرسی شهرداری تهران
اتمام عملیات آسفالت و تبدیل انهار به کانیو در معابر خیابان لقمان منطقه 19
عملیات اجرایی آسفالت ریزی بلوار شقایق در منطقه 19آغاز شد
بهسازی مسیر خاکی2 هزار متر مربعی ضلع غربی بلوار یادگار با تخلیه 50 کامیون تراشه آسفالت
122 نقطه از معابر شهری منطقه 19 با پخش 75 تن آسفالت بهسازی شد
اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز محور آزادگان در منطقه 19 با تعویض گاردریل و اجرای تک جدول
انهار معابر شهیدان لطیفی و ورامینی در منطقه 19 به کانیو تبدیل شد
افزایش روشنایی پایه چراغ های ۹ متری بلوار میلاد در قالب پروژه های «من شهردارم دو»
۲ هزار دانش آموز دختر منطقه۱۳ تکریم شدند
رصد مدیران شهری از پروژه های ترافیکی شمال شرق شهر
سیر تکامل روابط عمومی و ارتباطات در گذر زمان به تصویر کشیده می شود
پل تندرستی بزرگراه شهید همت درآینده نزدیک آماده بهره برداری می شود
ایستگاه های سیار «آینده شبیه توست» میزبان دختران منطقه2
نصب ابرپرچم‌های امام رضا (ع) در ۲ نقطه از منطقه ۱۶
روشنایی معابر در طرح تحول خدمت تأمین می شود
نمایشگاه و کارگاه هنری ارتباطات و روابط عمومی در منطقه ۴ تهران
آغاز مرحله جدیدی از پروژه ساماندهی حاملان بار با چرخ دستی در بازار تهران
صرف بیش از ١٠٠ هزار متر‌مربع پوشاننده برای پاکسازی و زیباسازی جداره‌ها و نما‌های فرسوده هر ماه
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
جمع آوری 12 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در منطقه 17
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
نامگذاری پل محله شهید باقری به نام شهید اکبر ملک‌شاهی
اجرای طرح‌های هوشمندسازی، مکانیزاسیون و مصرف بهینه آب در بوستان جنگلی چیتگر
حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت متحول می شود
کد خبر: 155191 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۲/۵ - 13:01
جزئیات سقوط هواپیما از زبان یک امدادگر

جزئیات سقوط هواپیما از زبان یک امدادگر

امدادگر حادثه سقوط هواپیما جزئیات این سقوط را اعلام کرد.

نوآوران آنلاین-دوساعت از اعلام خبر محو شدن هواپیمای آسمان از رادار نگذشته بود که اولین تیم های جستجوی هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند. ظهر روز 29 بهمن ماه بود که سازمان هواپیمایی سقوط و مرگ 66 سرنشین هوا پیمای ATR مسیر تهران- یاسوج در ارتفاعات دنا را تائید کرد. 
پس از آن تیم های مختلف امدادی از هلال احمر، سپاه، ارتش و مردم به محل آمدند و سرانچام صبح سه شنبه لاشه هواپیما در ارتفاع 4 هزار متری منطقه نوقل پیدا شد. 
بعد از آن تیم های امدادی برای کشف پیکرها به محل اعزام و در ارتفاع 4 هزار متری مشغول جستجو شدند. سرانجام روز پنج شنبه با توجه به شرایط بد جوی،تیم هایی که شب مانی در محل سقوط داشتند به پائین منتقل و عملیات متوقف شد. 
مجید نعمت اللهی، سرتیم امدادگران کوهستان لرستان که در ارتفاع 4 هزار و 80 متری قله دنا مشغول امداد رسانی بودند در گفت و گو با خبرنگار میزان از شرایط امدادرسانی می گوید. 

چگونه به قله رسیدید؟
از طریق مسیر زمینی سی سخت بعد از 13 ساعت کوهنوردی و صعود به ارتفاع 4 هزار و 80 متری رسیدیم. 

وضعیت قرار گیری لاشه هواپیما چگونه بود؟
لاشه در ارتفاع 4 هزارمتری در سینه کش کوه قرار داشت. دسترسی به لاشه بسیار سخت بود. محل قرارگیری لاشه هواپیما شیب 50 درصد داشت که کار امدادرسانی را مشکل می کرد. 

چگونه امدادگران کوهستان در آن محل فعالیت می کردند؟
باور کنید بارش برف کار را بسیار سخت کرده بود. برف روی لاشه هواپیما و پیکرها را پوشانده بود و به دلیل سرما، این برف ها یخ زده و منجمد شده بود. کار برای تیم های امدادی بسیار سخت بود. 

پیکرها چگونه کشف شد؟
پیکر قربانیان این حادثه پس از جستجوی فراوان در میان لاشه هواپیما کشف شد.البته به علت شدت حادثه بدنه هواپیما متلاشی شده بود. 

وضعیت پیکرها چگونه بود؟
اول باید بگویم که هیچ پیکری سالم کشف نشده است و جسدی سالم به دور از قطعات هواپیما از سوی امدادگران کشف نشد. تمام پیکرهایی که تاکنون کشف شده از میان لاشه یا نزدیکی آن بوده و متاسفانه نتوانستیم پیکری را سالم کشف کنیم. 

چه تعداد پیکر منتقل کردید؟
تعدادی پیکر از سوی تیم های امدادی هلال احمر منتقل شد. البته هنوز پیکرهایی وجود دارد که باید بعد از بهبود هوا آنها را جستجو و منتقل کنیم. 

فکر می کنید عملیات دوباره چه زمانی شروع شود؟
روز دوشنبه بار دیگر عملیات به صورت رسمی آغاز می شود. اما هرزمان که بدانیم می توانیم به قله صعود کنیم و خطری تیم امداد را تهدید نمی کند، عملیات را آغاز می کنیم. 

نگران از بین رفتن پیکرها نیستید؟
اجساد در زیر برف قرار دارد و با آن سرما هیچ حیوانی در ان ارتفاع قرار ندارد. 

این بار عملیات جستجو متفاوت است؟
بله. اینبار باید با سونداژها در زیر برف به دنبال لاشه و اجساد بگردیم. ارتفاع برف به بیش از دو متر خواهد رسید و اینبار جستجوی سختی را پیش رو داریم. 

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.