بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/29
شماره 2470 - تاریخ 1403/02/29
آخرین اخبار
اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی درناحیه٢ منطقه٦
شهردار منطقه۶ میهمان منزل شهدا شد
توافق دوشان‌تپه تصویب شد
برگزاری پویش یکشنبه با ورزش بانوان
پاکسازی ۱۱۰ متر مربع جداره ها در منطقه ۲۱
۶۰ مصوبه، رهاورد سومین بازدید میدانی شهردار منطقه ۱۵، از ناحیه یک بود
نصب ۱۴۴ تابلو قدم شمار در منطقه ٢١
-از کادر آموزشی مدارس استثنایی منطقه۴ تقدیر شد
اهتزاز پرچم رضوی در محوطه برج میلاد
منطقه ١٢ تهران درآستانه میلاد امام رضا (ع) غرق نور و سرور شد
توسعه پارکینگ های منطقه راهکار کاهش مشکلات ترافیکی است
قطعی برق روشنایی داخلی ایستگاه میرزای شیرازی برطرف شد
لایروبی بیش از 10 هزار متر از انهار معابر سطح منطقه 17
اجرای لوله گذاری ۴ کیلومتری فضای سبز بزرگراه شهید خرازی
اجرای طرح مبارزه با حیوانات موذی در منطقه۲۲
یادداشت مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی
چه فرقی می‌کند پنجشنبه تعطیل باشیم یا شنبه؟
تولید بیش از 56 هزار تن شمش آلومینیوم طی ماه نخست 1403
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه‌قضاییه غیرعلنی نیست/ با ناشران اسناد مالی مردم برخورد می‌کنیم
چرا مالیات مشاغل و اصناف ناچیز است؟
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
بومی‌سازی جوهرهای نانو آنتی‌باکتریال خودکار در کشور
جبهه مقاومت نیازمند روایت صحیح و هنرمندانه است
بهسازی محورهای مواصلاتی در حریم منطقه ۲۲
رفع آخرین معارض پروژه آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
پایش آسفالت معابر منطقه ٦ تهران زیر ذره بین سازمان بازرسی شهرداری تهران
اتمام عملیات آسفالت و تبدیل انهار به کانیو در معابر خیابان لقمان منطقه 19
عملیات اجرایی آسفالت ریزی بلوار شقایق در منطقه 19آغاز شد
بهسازی مسیر خاکی2 هزار متر مربعی ضلع غربی بلوار یادگار با تخلیه 50 کامیون تراشه آسفالت
122 نقطه از معابر شهری منطقه 19 با پخش 75 تن آسفالت بهسازی شد
اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز محور آزادگان در منطقه 19 با تعویض گاردریل و اجرای تک جدول
انهار معابر شهیدان لطیفی و ورامینی در منطقه 19 به کانیو تبدیل شد
افزایش روشنایی پایه چراغ های ۹ متری بلوار میلاد در قالب پروژه های «من شهردارم دو»
۲ هزار دانش آموز دختر منطقه۱۳ تکریم شدند
رصد مدیران شهری از پروژه های ترافیکی شمال شرق شهر
سیر تکامل روابط عمومی و ارتباطات در گذر زمان به تصویر کشیده می شود
پل تندرستی بزرگراه شهید همت درآینده نزدیک آماده بهره برداری می شود
ایستگاه های سیار «آینده شبیه توست» میزبان دختران منطقه2
نصب ابرپرچم‌های امام رضا (ع) در ۲ نقطه از منطقه ۱۶
روشنایی معابر در طرح تحول خدمت تأمین می شود
نمایشگاه و کارگاه هنری ارتباطات و روابط عمومی در منطقه ۴ تهران
آغاز مرحله جدیدی از پروژه ساماندهی حاملان بار با چرخ دستی در بازار تهران
صرف بیش از ١٠٠ هزار متر‌مربع پوشاننده برای پاکسازی و زیباسازی جداره‌ها و نما‌های فرسوده هر ماه
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
جمع آوری 12 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در منطقه 17
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
نامگذاری پل محله شهید باقری به نام شهید اکبر ملک‌شاهی
اجرای طرح‌های هوشمندسازی، مکانیزاسیون و مصرف بهینه آب در بوستان جنگلی چیتگر
حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت متحول می شود
کد خبر: 154199 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۱/۲۳ - 19:01
عامل آلودگی هوا آزادانه در تهران

عامل آلودگی هوا آزادانه در تهران

30 درصد آلودگی شهر تهران برای موتورسیکلت ها است، حال این سوال پیش می آید که چرا با وجود احتیاج تهران به موتور سیکلت برقی، شهرداری تهران دست روی دست گذاشته و اصرار به استفاده از منابع مالی دولت و منتظر تصمیم گیری مجلس و... در این زمینه است.

نوآوران آنلاین-

با توجه به سخنان پور سید آقایی معاون محترم شهردار تهران در امور حمل و نقل و ترافیک،  که فرمودند براساس آمار 26 تا 30 درصد آلودگی تهران، مربوط به موتورسیکلت‌ها است و به عبارتی دیگر، آلاینده‌های تولید‌شده این وسیله نقلیه، 16.2 درصد از منابع آلاینده متحرک شهر است و با خطر وحشتناک خواندن این وسیله نقلیه برای سلامتی شهر و مردم در مصاحبه هایشان، چرا در رابطه با برقی شدن موتورسیکلت ها، شهرداری تهران دست روی دست گذاشته و اصرار به استفاده از منابع مالی دولت و منتظر تصمیم گیری مجلس و ...در این زمینه است.

آیا این میزان از آلودگی برای ایشان قابل توجه نیست؟ در صورتی که موتورسیکلت های بنزینی مسبب مشکلات دیگری از جمله آلودگی صوتی و مشکلات ترافیکی با توجه به داشتن سرعتی بالا تر از حد مجاز و ایمن نبودن و افزایش آمار تصادفات جرحی و فوتی نیز هستند. اینک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران چرا تنها راه حل را فقط در تخصیص بودجه ای به عنوان یارانه خرید می دانند؟ 

قطعا عدم وجود متخصصان مجرب حمل و نقل و ترافیک به عنوان مشاور در شهرداری و همین طور در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران مسبب این بلاتکلیفی ها و نداشتن راهی برای حل مشکلات است. اکثر این موتورسیکلت هایی که معاون شهردار گفتند، برای یکی از شرکت های کالا رسان داخلی کار می کنند و به راحتی می توان با ضروری خواندن موضوع برقی شدن موتورسیکلت ها و اجبار شرکت های کالابر درون شهری برای طرح تعوض موتورسیکلت های بنزینی با موتورسیکلت های برقی در پی حل این مشکل بود، قطعا این نوع شرکت ها توانایی دادن تسهیلات به موتورسوارن و پیک های خود جهت این تغییر را دارند. 

می توان با صدور اطلاعیه و اختصاص مدت زمان ۶ ماهه به این نوع شرکت ها جهت تغییر کلیه موتورسیکلت ها اقدام به این کار کرد، قطعا شرکت های وارد کننده موتورسیکلت های برقی و همچنین شرکت های مونتاژ و تولید کننده داخلی موتورسیکلت برقی نیز وقتی با میزان درخواست حداکثری خرید از شرکت های پیک موتوری مواجه شوند اقدام به کاهش قیمت و تخفیف برای این شرکت ها با شرایط ویژه خواهند نمود و شهرداری نیز می تواند با رایزنی با مجلس در پی ایجاد تسهیلات و امتیازاتی برای این شرکت ها باشد. بر طبق گفته های شهردار تهران جناب آقای محمدعلی نجفی در تهران حدود ۵/ ۲ میلیون موتورسیکلت کاربراتوری در حال تردد است که هر یک از آنها هشت برابر یک خودرو یورو ۳ آلاینده تولید و در هوا منتشر می‌کند. از این رو یکی از اصلی‌ترین منابع آلودگی هوای تهران در حال حاضر همین موتورسیکلت‌های بنزینی و عمدتا کاربراتوری هستند این وسائط نقلیه همچنین متهم ردیف اول آلودگی صوتی تهران هستند آیا با وجود همه این مطالب طرح جایگزین شدن موتورسیکلت های برقی یک ضرورت و اولویت برای شهرداری و شورای شهر تهران به حساب نمی آید؟

تا پایان برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران چه تعداد موتورسیکلت برقی باید در تهران وجود داشت؟ حال این سوال از شهردار نیز مطرح می شود که جناب آقای نجفی این که توسط معاون شما گفته می شود از مکاتبات با مجلس، شهرداری تهران نتوانسته نتیجه ای بگیرد با توجه به حضور جنابعالی در جلسات مجلس شورای اسلامی آیا برقی کردن موتورسیکلت ها در اولویت کارهای شهرداری که از مجلس پیگیری می کنید قرار ندارد که تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است ؟

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.