بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/10
شماره 2458 - تاریخ 1403/02/10
آخرین اخبار
پوستر نوزدهمین دوره اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم رونمایی شد
بازپیرایی فضای سبز و کاشت بیش از 500 اصله درخت در 5 محور منطقه 19
محور شریانی بزرگراه آزادگان در محدوده منطقه 19جان تازه ای گرفت
اجرای طرح «کوچه به کوچه خدمت» در محلات منطقه ۱۹
نظارت های ستادی نواحی منطقه ۱۹ در سال جدید با بازدید از محور ویژه در ناحیه ۲ آغاز شد
اجرای طرح آراستگی"خونه به خونه" درمحدوده نواحی شش‌گانه منطقه ٦ تهران
پاتک شهرداری منطقه٦ تهران برای جلوگیری از حمله سفیدبالک‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای در تحقق شعار سال
هوای پاک،مسئول پاسخگو، شهروند مسئول
پاکسازی ۷۰ هزار متر مربع زمین های بایر در منطقه ۲۱
اجرای ۶ هزار و ۲۵۰ مترطول عملیات آبرسانی در منطقه ۲۱
برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی و رویداد مثبت ۱۰۰ در بوستان بزرگ ولایت
واردات ۱.۸ میلیارد دلاری طلا برای رفع تعهدات ارزی
سیدصالحی: نکونام کار بزرگی کرد/ تیمی موفق می‌شود که میانه زمین را تصاحب کند
ارائه حوزه های چهارگانه همکاری های معدنی ایران و آفریقا
رشد 16.3 درصدی تولید فولاد خام ایران
حیات در فلات مرکزی با اجرای خط یک پروژه انتقال آب خلیج فارس
امکان مشارکت سودآور مردم در بخش معدن فراهم می شود
افتتاح خانه بهداشت کارگری در محل طرح فولاد سازی قروه
رعایت الزامات حوزه HSE همگام با روند توسعه، در اولویت ایمیدرو قرار گیرد
پوستر نوزدهمین دوره اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم رونمایی شد
هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر پیش‌بینی می‌کند
هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر پیش‌بینی می‌کند
اظهارات ضد و نقیض درباره یک مهمان‌ ویژه
آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
قالیباف: مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
عملکرد سه ماهه ۱۲ صندوق بخشی فعال در بازار سرمایه با صدرنشینی "سمان"
عملکرد سه ماهه ۱۲ صندوق بخشی فعال در بازار سرمایه با صدرنشینی "سمان"
پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومانی اوراق مرابحه "سیرنگ" با نرخ سود ۲۳ درصدی
پذیره نویسی ۲۰۰ میلیارد تومانی اوراق مرابحه "سیرنگ" با نرخ سود ۲۳ درصدی
بزرگداشت شهدای مدافع سلامت در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
جلب مشارکت مردمی در پشتیبانی و مراقبت از طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی
سیمای شبانه 7 بوستان منطقه 19 با اصلاح و تعمیر ۱۷۷ شعله از ابتدای سال روشن تر شد
نصب سازه پرتابل فرهنگی درجوار اماکن مذهبی وکانون تجمعات مردمی
ارزیابی امکانات، تجهیزات و ملزومات نگهداشت فضای سبز منطقه ٦ تهران
جمع آوری تابلوهای غیرمجاز از سطح منطقه۵
از ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی تا اصناف و مشاغل مزاحم
اهمیت فرهنگ‌سازی در ارتقای مسئولیت اجتماعی حفظ محیط زیست
برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
افتتاح اولین دبیرخانه کانون نوجوانان منطقه 13
تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری
ایمن سازی و زیباسازی ۵۲ دستگاه پل عابر پیاده در منطقه ۲۱
بازرسی کارشناسان اداره HSE از سطح نواحی
اجرای عملیات رنگ آمیزی المان های بوستانی - عمرانی و ترافیکی در بوستان جنگلی یاس فاطمی
بازدید وزیر کشور از پروژه های سازمان نوسازی شهر تهران
با همکاری شهرداری تهران بسته‌های ویژه نوسازی بافت فرسوده تدوین می شود
برگزاری آیین افتتاحیه زورخانه ده ونک با حضور مسئولان شهری پایتخت و پیشکسوتان ورزش باستانی
از احداث بیمارستان جدید در منطقه تا منتقل شدن خط راه آهن تهران-اهواز
اجرای طرح همیاران آرامش در منطقه۲۲
آغاز بکار نخستین خانه خلاقیت و نوآوری در منطقه ۲۲ تهران
کد خبر: 153892 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۱/۲۱ - 21:40
آخرین اخبار درباره سهمیه طرح خبرنگاران

آخرین اخبار درباره سهمیه طرح خبرنگاران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در پیامی به اصحاب رسانه، توضیحاتی را پیرامون اعمال برخی محدودیت‌ها در سهمیه طرح ترافیک سال آینده ارائه کرد.

نوآوران آنلاین-

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در پیامی به اصحاب رسانه اعلام کرد: «عرصه مدیریت شهری به ویژه مدیریت کلانشهری مانند تهران، میدان خطیر تصمیماتی است که علاوه بر مطالعات کارشناسی فراوان، با توجه به حجم بالای جمعیت و حضور اقشار گوناگون، نیازمند در نظر داشتن منفعت جمعی شهروندان و فاصله گرفتن از منافع و امتیازات صنفی است.

وی افزود: معضل ترافیک تهران، روند فزاینده آلودگی هوا که نفس‌های تک تک شهروندان و فرزندان این شهر را سال هاست به شماره انداخته و همچنین عدم اجرای عدالت در بهره مندی شهروندان از خودرویی که برخی برای خرید آن، گاه پس انداز چندین سال خود را صرف کرده اند، خادمان پایتخت را به فکر چاره انداخت و حاصل آن پس از ماه‌ها کار کارشناسی و مطالعات تطبیقی و فنی، طرحی شد که پس از تصویب  از سال ۹۷ به مرحله اجرا درمی آید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: یکی از نخستین گام‌ها در این طرح ایجاد عدالت در میان تمامی شهروندان و حذف طرح‌های ترافیک سالانه برای تمام گروه‌ها است. در میان اقشار مختلف برخوردار از مجوز‌های قبلی طرح ترافیک، قشر شریف روزنامه نگاران و خبرنگاران نیز مشاهده می‌شوند که برقراری این امتیاز برای آنان در پاره‌ای از اوقات به عنوان ابزاری برای لابی گری و امتیازخواهی از اصحاب رسانه تبدیل شده بود، اقدامی که قبل از هر چیز، عزت قلم و حیثیت حرفه شریف روزنامه نگاری را هدف قرار می‌داد؛ هرچند که صاحبان قلم پاک‌تر و مستقل‌تر از آن هستند که تحت تاثیر چنین امتیاز اندکی بخواهند از رسالت واقعی خود که همانا اطلاع رسانی صحیح و شفاف است چشم پوشی کنند، اما در هر صورت شائبه چنین موضوعی نیز باید از ذهن‌ها دور می‌شد.

پورسید آقایی تصریح کرد:بدون شک اصحاب رسانه به عنوان پرچمداران مطالبه گری یکی از مهمترین اقشار جامعه هستند که در سال‌های اخیر بیشترین نقد‌ها را نسبت به وضعیت آلودگی و ترافیک شهر تهران داشته اند و انتظار از این قشر این است که با درک محدودیت‌های موجود، برای ساماندهی به مسائلی که عنوان شد علاوه بر مطالبه گری، در خط مقدم کمک عملی به مدیریت شهری باشند تا برای اولین بار همه ذی نفعان پرقدرت برای هدفی بزرگتر که سلامت جسمی و روانی شهروندان است، از خواسته‌های خود به نفع بهبود شرایط شهر تهران قدمی پیش گذاشته باشند.

وی افزود:مطمئن هستم که این عزیزان شرایط و محدودیت‌های تصمیم گیری ما را درک می‌کنند. وقتی قرار است شما برای اولین بار همه ذی نفعان پرقدرت از تمام دستگاه‌ها و اقشار مختلف را راضی کنید که از امتیاز خود چشم پوشی کنند و عوارض ایجاد شده برای شهروندان را به صورت برابر بپردازند، ایجاد استثنا‌های صنفی همه را متوقع خواهد کرد که آن‌ها هم در زمره استثنا‌ها قرار داده شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: البته بنده نیک می‌دانم که گروه خبرنگاران وضعیت خاصی دارند و قابل مقایسه با سایر مشاغل نیستند، اما اجرای این طرح موجب خواهد شد تا برای اولین بار دولتمرد و نماینده مجلس و قاضی و پلیس و عضو شورای شهر و کارکنان و مدیران شهرداری و روحانیونی که برای اقامه نماز باید به مساجد مرکز شهر بیایند و کارگرانی که برای تلاش و یافت روزی خود مجبور به حضور در مرکز شهر هستند و همه و همه اگر از خودروی شخصی استفاده کنند به صورت یکسان عوارضی را پرداخت کنند که خرج سایر مردمی می‌شود که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

وی افزود: قطعا پرداخت این عوارض برای همه افرادی که به هر دلیلی قبلا طرح ترافیک سالانه ارزان قیمت داشته اند بخصوص اشخاص حقیقی مانند شما دشوار خواهد بود؛ اما عدالت حکم می‌کند که در عین دشواری همه برابر باشند. برای تیم جدید مدیریت شهری راحت‌تر بود که مانند گذشته از جیب مردم بذل و بخشش می‌کردیم و اتفاقا همه را با شهرداری همراه می‌کردیم، اما قرار نیست همان راه‌های گذشته را تکرار کنیم، چرا که اگر این راه‌ها درست بود امروز باید شهری به دور از آلودگی و ترافیک می‌داشتیم.

پورسید آقایی گفت: ما این سرزنش‌ها را به جان خریدیم، اما اطمینان دارم که نتایج این طرح به همراه سایر اقدامات در دست انجام برای توسعه حمل و نقل عمومی و رفع منابع آلودگی موجب آسودگی بیشتر همه شهروندان خواهد شد.

وی افزود: اینجانب به عنوان مجری طرح ترافیک جدید در شهرداری تهران، با وقوف کامل به نقش بی بدیل اصحاب رسانه در روشنگری و آگاهی بخشی و اشراف به تمام دشواری‌های این حرفه خطیر و در عین حال ظریف به ویژه با وجود انواع خطوط قرمز نوشته و نانوشته و همچنین سیاست‌های درون سازمانی و برون سازمانی متغیر در رسانه‌ها که سختی این کار را بیشتر می‌کند و علاوه بر این با اذعان به وجود مشکلات معیشتی فراوان برای صاحبان قلم به واسطه دستمزد‌های گاه غیرعادلانه و عدم امنیت شغلی مطلوب، از این قشر شریف بابت ایجاد اختلال احتمالی در برنامه‌هایی که برمبنای دارا بودن سهمیه طرح ترافیک برای زندگی روزمره خود پیش بینی کرده بودند و در طرح جدید حذف شده است، پوزش می‌خواهم و به صاحبان رسانه‌ها پیشنهاد می‌کنم که در صورت امکان، برای رفاه حال نیرو‌های شریف خود، اعتباراتی را برای هزینه‌های تردد در طرح ترافیک اختصاص دهند و در قالب کمک هزینه به خبرنگاران عزیز پرداخت کنند تا علاوه بر انجام امور رسانه‌ای در محدوده طرح ترافیک، اختلالی در برنامه‌های روزمره شان پدید نیاید.

وی افزود: شهرداری تهران نیز آمادگی دارد تا جهت جبران هزینه‌های ناشی از این امر که قطعا در شرایط دشوار اقتصادی فعلی بر شانه‌های نحیف رسانه‌ها سنگینی خواهد کرد، رسانه‌ها را یاری کند. علاوه بر این، با توجه به اینکه سه درصد از سهمیه طرح جدید ترافیک در اختیار شهرداری تهران قرار داده شده تا در موارد خاص از جمله خبرنگاران با 50 درصد تخفیف ارائه دهد، از این رو با مشارکت وزارت ارشاد و اصحاب رسانه‌ها و نمایندگان صنفی خبرنگاران، به زودی دستورالعملی برای ارائه طرح ترافیک به این گروه تدوین خواهد شد که براساس آن تلاش می‌شود حقی از خبرنگاران تضییع نشود.

پورسید آقایی گفت: ضمن اعلام ارادت مجدد به خواهران و برادران و فرزندان رسانه‌ای خود، از آنان می‌خواهم که برای نجات این شهر از معضل ترافیک و آلودگی هوا و ایجاد نظمی عادلانه برای همه شهروندان، علاوه بر پذیرش شرایط جدید با وجود همه دشواری‌های احتمالی آن، در همراه ساختن شهروندان و افکار عمومی برای تحقق اهداف این طرح که رفت و آمد آسان، هوای پاک و ایجاد عدالت در پرداخت عوارض است، خدمتگزاران شهری را یاری کنند و از سوی دیگر، چشم خود را به روی نواقص کاری این مجموعه نبندند و با خیال آسوده از انتقادات سازنده و پیشنهادات راهگشای خود، ما را بهره‌مند سازند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.