بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/26
شماره 2469 - تاریخ 1403/02/26
آخرین اخبار
اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی درناحیه٢ منطقه٦
شهردار منطقه۶ میهمان منزل شهدا شد
توافق دوشان‌تپه تصویب شد
برگزاری پویش یکشنبه با ورزش بانوان
پاکسازی ۱۱۰ متر مربع جداره ها در منطقه ۲۱
۶۰ مصوبه، رهاورد سومین بازدید میدانی شهردار منطقه ۱۵، از ناحیه یک بود
نصب ۱۴۴ تابلو قدم شمار در منطقه ٢١
-از کادر آموزشی مدارس استثنایی منطقه۴ تقدیر شد
اهتزاز پرچم رضوی در محوطه برج میلاد
منطقه ١٢ تهران درآستانه میلاد امام رضا (ع) غرق نور و سرور شد
توسعه پارکینگ های منطقه راهکار کاهش مشکلات ترافیکی است
قطعی برق روشنایی داخلی ایستگاه میرزای شیرازی برطرف شد
لایروبی بیش از 10 هزار متر از انهار معابر سطح منطقه 17
اجرای لوله گذاری ۴ کیلومتری فضای سبز بزرگراه شهید خرازی
اجرای طرح مبارزه با حیوانات موذی در منطقه۲۲
یادداشت مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی
چه فرقی می‌کند پنجشنبه تعطیل باشیم یا شنبه؟
تولید بیش از 56 هزار تن شمش آلومینیوم طی ماه نخست 1403
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه‌قضاییه غیرعلنی نیست/ با ناشران اسناد مالی مردم برخورد می‌کنیم
چرا مالیات مشاغل و اصناف ناچیز است؟
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
بومی‌سازی جوهرهای نانو آنتی‌باکتریال خودکار در کشور
جبهه مقاومت نیازمند روایت صحیح و هنرمندانه است
بهسازی محورهای مواصلاتی در حریم منطقه ۲۲
رفع آخرین معارض پروژه آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
پایش آسفالت معابر منطقه ٦ تهران زیر ذره بین سازمان بازرسی شهرداری تهران
اتمام عملیات آسفالت و تبدیل انهار به کانیو در معابر خیابان لقمان منطقه 19
عملیات اجرایی آسفالت ریزی بلوار شقایق در منطقه 19آغاز شد
بهسازی مسیر خاکی2 هزار متر مربعی ضلع غربی بلوار یادگار با تخلیه 50 کامیون تراشه آسفالت
122 نقطه از معابر شهری منطقه 19 با پخش 75 تن آسفالت بهسازی شد
اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز محور آزادگان در منطقه 19 با تعویض گاردریل و اجرای تک جدول
انهار معابر شهیدان لطیفی و ورامینی در منطقه 19 به کانیو تبدیل شد
افزایش روشنایی پایه چراغ های ۹ متری بلوار میلاد در قالب پروژه های «من شهردارم دو»
۲ هزار دانش آموز دختر منطقه۱۳ تکریم شدند
رصد مدیران شهری از پروژه های ترافیکی شمال شرق شهر
سیر تکامل روابط عمومی و ارتباطات در گذر زمان به تصویر کشیده می شود
پل تندرستی بزرگراه شهید همت درآینده نزدیک آماده بهره برداری می شود
ایستگاه های سیار «آینده شبیه توست» میزبان دختران منطقه2
نصب ابرپرچم‌های امام رضا (ع) در ۲ نقطه از منطقه ۱۶
روشنایی معابر در طرح تحول خدمت تأمین می شود
نمایشگاه و کارگاه هنری ارتباطات و روابط عمومی در منطقه ۴ تهران
آغاز مرحله جدیدی از پروژه ساماندهی حاملان بار با چرخ دستی در بازار تهران
صرف بیش از ١٠٠ هزار متر‌مربع پوشاننده برای پاکسازی و زیباسازی جداره‌ها و نما‌های فرسوده هر ماه
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
جمع آوری 12 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در منطقه 17
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
نامگذاری پل محله شهید باقری به نام شهید اکبر ملک‌شاهی
اجرای طرح‌های هوشمندسازی، مکانیزاسیون و مصرف بهینه آب در بوستان جنگلی چیتگر
حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت متحول می شود
کد خبر: 139911 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۱/۲ - 11:31
آدم باید دلش پاک باشد !

آدم باید دلش پاک باشد !

معاون پژوهش پژوهشکده حج و زیارت گفت: کفر عملی به این معناست که شخص به وجود خدای بزرگ، آثارش و روز واپسین ایمان دارد اما به وحی، شریعت، عبادت، فرامین و خواسته‌های خدای متعال بی‌اعتنایی می‌کند.

نوآوران آنلاین- این روزها زیاد می شنویم عباراتی مانند اینکه «دل باید پاک باشه به نماز و روزه نیست» یا اینکه »خدا خودش میدونه چقدر دوستش دارم اما خب نمی تونم حجابمو رعایت کنم» و ... این شیوه برداشت شخصی از دین و احکام دین را به قواره نگاه مان درآوردن مذموم و مطرود آموزه های دین است و عواقب سوئی دارد که قلب و روح آدمی را نیز مبتلا می کند.

لذا به منظور بررسی این عواقب سوء و راه های پیشگیری از آن با حجت الاسلام والمسلمین احمد زادهوش، معاون پژوهش پژوهشکده حج و زیارت و مدیر جامعه المرتضی(ع) گفت وگویی ترتیب داده ایم که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

حجت الاسلام والمسلمین احمد زادهوش، معاون پژوهش پژوهشکده حج و زیارت اظهار کرد: ایمان در دل پاک، همچون بذری در سرزمین حاصلخیز است، اگر بذر در دل زمینی حاصلخیز باشد، شکوفا و بارور می شود و حاصل می دهد.

 

شناخت خداوند کافی نیست!

وی با بیان اینکه چگونه ممکن است، انسانی خدای بزرگ و مهربان را باور داشته باشد ولی به خواسته ها، فرامین و سخنان او بی اعتنا باشد، تصریح کرد: ممکن است بگوییم اقرار و اعتراف زبانی به وجود خدای یکتا، انسان را از جرگه کفر خارج و به سرزمین ایمان وارد می سازد اما این اتفاق نتیجه اش فقط مباح شدن نکاح و اینگونه امور است و حقیقتا چه کسی است که مدعی باشد، خدای واحد را می شناسد ولی به همین مقدار اکتفا کند؟!

 

زادهوش با بیان اینکه اصطلاح کفر و ایمان از کلیدی ترین و پربسامدترین واژه های قرآنی است، ابراز فزود: دو نوع کفر داریم: یکی کفر اعتقادی و دیگری کفر عملی؛ کفر اعتقادی این است که شخصی با وجود آنکه در درونش خدای مهربان را حس و عقل و فطرتش این حقیقت انکارناپذیر را تایید می کند، وجود خدای مهربان را انکار کند که چنین شخصی کافر و نجس است.

 

دلیل انکار خداوند از سوی برخی جاهلان

 

رئیس مرکز جامعه المرتضی(ع) اضافه کرد: این فرد، استدلال و منطقی برای این کار خود ندارد بلکه مثال بچه ای است که او را به مکتبخانه بردند و معلم گفت بگو «الف» ، گفت نمی گویم، گفت بچه جان ساده است، بگو «الف» گفت نمی گویم، گفت چرا حرف به این راحتی را نمی گویی؟ گفت اگر «الف» را گفتم تا «ی» را هم باید بگویم.

 

کفر عملی چیست؟

 

وی با بیان اینکه دومین نوع کفر، عملی است، ابراز کرد: این نوع دوم کفر، شدت و آثارش مثل کفر اعتقادی نیست اما کفر است، به این معنا که شخص به وجود خدای بزرگ، آثارش و روز واپسین ایمان دارد اما به وحی، شریعت، عبادت، فرامین و خواسته های خدای متعال بی اعتنایی می کند که این کفر عملی است.

 

زادهوش در ادامه گفت: کفر به معنای پوشاندن و نادیده گرفتن چیزی است که در نوع اول آن فرد خدا را می بیند اما نادیده می انگارد و در نوع دوم، فرد خدا را نادیده نمی انگارد اما فرامین و خواسته های او را نادیده می گیرد.

 

 

 

عاقبت کفر عملی چیست؟

 

معاون پژوهش پژوهشکده حج و زیارت با اشاره به عواقب کفر عملی، تصریح کرد: نکته بسیار خطیر و هشدار فوق العاده مهمی که در اینجا مورد غفلت ماست و بزرگانی چون علامه جوادی آملی آن را گوشزد می کنند، این است که کفر عملی اگر ادامه پیدا کند به کفر اعتقادی می انجامد!

 

وی با بیان اینکه چگونه می شود، فردی بگوید خدا نزد من عزیز، بزرگ و مهم است اما بر خلاف رضای او و خواسته هایش عمل می کنم، تاکید کرد: ممکن است یک مرتبه، دو مرتبه و یا حتی سه مرتبه، فردی بلغزد و غفلت کند و امر غلطی را مرتکب شود اما نهایتا می گوید غلط کردم، ببخشید، نفهمیدم و فریب خوردم اما فردی که دانسته، از روی عمد و اختیار و از سر لجبازی و اصرار، ترک نماز می کند، قمار می کند، شرب خمر می کند، ربا می خورد، بی حیایی می کند و ... چه دارد که بگوید؟!

 

زادهوش در پایان تاکید کرد: این فرد در نهایت، کارش به اینجا می رسد که شیطان او را مجبور می کند، برای رهایی از قید بندگی و  خلاصی از دلهره ها و احساس گناه، همان حرفی را بزند که یزید گفت: لَعِبَتْ هاشِمُ بِالْمُلْکِ فَلاَ / خَبَرٌ جاءَ وَ لاَ وَحْىٌ نَزَلْ یعنی بنی هاشم چند روزی با حکومت بازی کردند وگرنه خبری از جانب حق نبود و وحی نازل نشد!!!

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.