تامین اجتماعی
بانک مهر اقتصاد
روزنامه نوآوران - 1397/09/21
شماره 1173 - تاریخ 1397/09/21
آخرین اخبار
سیاست حمایت نقدی از مردم؛ درمان مقطعی مشکلات اقتصادی
محافل بین المللی نرخ واقعی بیکاری را 35 درصد اعلام می کنند/ آمارهای بیکاری جنبه سیاسی دارد
سفره‌های خالی مردم نیازمند اقدامات عملی مسؤولان
افزایش حقوق و دستمزدها متناسب با جهش قیمت‌ها باشد
حذف مرحله ای کنکور امسال اجرایی می شود
قانون انتخابات باید اصلاح شود
طرح ساماندهی خودرو به زودی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد
فشار آمریکا به عراق برای افزایش صادرات نفت/ تلاش بغداد برای تمدید مهلت تحریم‌ها
تاکید جنتی بر ضرورت توجه نمایندگان مجلس به شأن و جایگاه خود
قیمت اجناسی که بی جهت افزایش یافته است باید پایین بیاید
نمی‌توانیم بگوییم شرایط عادی است
استانداران جدید، همسو با دولت هستند
گرانی مسکن خط فقر در شهرهای بزرگ را بیشتر کرد
تراز آب در سد امیرکبیر هم‌چنان منفی است
شبکه فاضلاب، تهران را می‌بلعد!
قیمت طلای جهانی افزایش یافت
دینار و روپیه جای یورو را می‌گیرند؟
دو گزینه ایرلاین‌های کوچک؛ ادغام یا ورشکستگی
پیشنهاد فروش کیلویی نان به دولت ارسال شد
تایید عرضه گوشت یارانه‌ای با ارائه کارت ملی
آغاز به کار نخستین جشنواره اینفوگرافیک «رسم سرخ»
مردم ناچار هستند هزینه های سنگین فریب دولت گذشته را بخورند/ اصرار مردم برای دریافت یارانه نشانه شکست دولت هاست
برخورد جدی با فروشندگان پوشاک قاچاق از ابتدای دی ماه
چالش های بازگشت به بیسوادی/ریشه آسیب‌های اجتماعی در کم سوادی
مهم ترین علل وقوع تصادفات شهری/عدم رعایت حق تقدم
نیاز میلیونها فرد تنها به کمک های درمانی در آستانه سال نو میلادی
سرانجام ۷۰۰ میلیارد تومان بابت اوراق مشارکت به حساب مترو واریز شد
کشف ۸۵۱ کیلوگرم موادمخدر در پایتخت
وضعیت درآمدزایی شهرداری پایتخت/ بدهی ها و مطالبات
تغییرات اقلیمی ریسک مرگ های قلبی را افزایش می دهد
کاهش مرگ و میر مادران در ایران/وجود ۱۲۵۰ خانه سلامت محله
ورود کارشناسان بیمه سلامت به موضوع اعتباربخشی بیمارستان ها
بیماری کلیوی در مردان کُشنده تر است
مشخص شدن مقصد تولید نقدینگی، تورم را کنترل می‌کند
افزایش قیمت نفت در سایه افزایش سهام آسیا و کاهش تولید اوپک
«محسنی بندپی» استاندار تهران شد
ملت ایران، بیداری خود را حفظ کنند/ ممکن است برای سال ۹۸ نقشه کشیده باشند
بانک صادرات ایران ٨٦ هزار نفر را روانه خانه‌بخت کرد
جبران زیان ۱۶۵ زلزله‌زده گیلانغرب و قصر شیرین با حضور مدیرعامل بیمه ایران
واحد بانکداری شرکتی بانک گردشگری افتتاح شد
66 درصد تحریم‌ها در جهان شکست خورده‌اند
همکاری ایران و ارمنستان در حوزه تجهیزات پزشکی
۴۱ میلیون ایرانی از سردرد رنج می‌برند
التهاب روده ریسک سرطان پروستات را افزایش می دهد
جدول و سودوکو مانع از کارافتادگی ذهنی نمی‌شود
بی‌مهری به مسکن روستایی/ تکالیف دو برنامه توسعه روی زمین ماند
ویتامین C برای ریه کودکان دارای مادر سیگاری مفید است
افزایش وام ازدواج به ۳۰ میلیون تومان ضروری و امکانپذیر است
ایجاد شبکه آزمایشگاهی «دستوری» نمی شود/ تهدید معیشت آزمایشگاهیان
بدهی بانک ها به بانک مرکزی عامل رشد نقدینگی
کد خبر: 127635 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۰/۲۲ - 21:34
حافظه کوتاه مدتتان را تقویت کنید

حافظه کوتاه مدتتان را تقویت کنید

حافظه کوتاه مدت فراینده ذهنی ذخیره اطلاعات برای ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه است. پس شما مجبور نیستید در این مدت کوتاه تمام اطلاعات را به خاطر داشته باشید.

نوآوران آنلاین-

کاهش سطح حافظه کوتاه مدت حتی می‌تواند هنگام انجام کارهای روزانه ایجاد خطر کند. با این حال گام‌های طبیعی برای بهبود سطح این نوع حافظه وجد دارد:

خوردن زنجبیل: تحقیقات نشان می‌دهد که زنجبیل می‌تواند از کاهش حافظه کوتاه مدت و زوال عقل پیشگیری کند. مطالعات در مورد زنان سالمند حاکی از آن است که مکمل‌های زنجبیل منجر به بهبود سطح حافظه کوتاه مدت می‌شوند.

بهبود وضعیت خواب: دلایل اثبات شده‌ای وجود دارند که نشان می‌دهند خواب یکی از مهمترین عناصر برای تقویت حافظه است. از آنجایی که بیشترین مقدار تثبیت حافظه در خواب صورت می‌گیرد، مشخص می‌شود که مغز ما بدون داشتن خواب کافی به دردسر می‌افتد. حتی یک چرت کوتاه می‌تواند بازیابی شما را بهبود ببخشد.

اجتناب از شکر فرآوری شده: محققان می‌گویند شکر می‌تواند حافظه کوتاه مدت را خراب کند. شکر با افزایش سطح قند خون منجر به کاهش سطح تمرکز و خلق و خوی می‌شود. شکر تقریبا در تمام غذاهای فراوری شده وجود دارد بنابراین مصرف آن‌ها را به حداقل برسانید.

مصرف زردچوبه: تحقیقاتی که در دانشگاه تکنولوژی سوینبرن در ملبورن استرالیا انجام شد، نشان داد که مصرف کورکومین موجود در زردچوبه پس از یک ساعت اثرات خود را روی حافظه می‌گذارد. کورکومین در خلق و خو، خون و مهارت‌های شناختی اثرات سریع و بلندمدتی می‌گذارد. بیماران آلزایمری با علائم شدید از جمله زوال عقل، تحریک پذیری، بی قراری، اضطراب با مصرف مکمل کورکومین می‌توانند به بهبودهای قابل توجهی دست یابند.

مصرف شکلات تیره: شکلات تیره نه تنها سرکوب کننده اشتها است بلکه باعث بهبود حافظه می‌شود. ترکیبات شکلات تیره منجر به بهبود جریان خون در مغز می‌شود. همچنین خوردن این ماده مغذی ضد افسردگی است و باعث کاهش اختلالات ذهنی در افراد مسن می‌شود.

نوشیدن قهوه: یکی از بهترین سوخت‌ها برای مغز، نوشیدن یک فنجان قهوه تازه دم است. تحقیقات نشان می‌دهد کافئین موجود در قهوه می‌تواند فرآیند پیری مغز را کاهش داده و سبب تقویت حافظه کوتاه‌مدت گردد. محققان انگلیسی دریافتند نوشیدن تنها یک فنجان قهوه می‌تواند سبب بهبود تمرکز و مهارت‌های ذهنی مغز شود.

مصرف انواع توت ها: آنتی اکسیدان موجود در توت، مغز را در برابر حملات رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های پارکینسون و آلزایمر را کاهش می‌دهد. آنتی اکسیدان همچنین می‌تواند فرآیندهای فکری و ذهنی مغز را تقویت کند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.