بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/12
شماره 2460 - تاریخ 1403/02/12
آخرین اخبار
شناسایی و پلمپ۲ خانه پلاک قرمز در ناحیه۱ منطقه۶
اجرای طرح ضربتی پاکسازی و جمع‌آوری بساط گستران محور هفت تیر
زمین پاک ، شهروند مسئول
اجرای طرح کوچه به کوچه در معابر ناحیه۷
مناسب سازی و بهسازی ۹۶ نقطه از معابر جهت معلولین و سالمندان در منطقه ۲۱
بررسی فعالیت های سال ۱۴۰۲ شهرداری منطقه ۲۱ در حوزه زنان
تداوم برگزاری جلسات پیگیری وضعیت نگهداشت بوستانها در منطقه ۴
تقدیر و قدردانی از همکاری اعضای دوام محلات ۲۰ گانه منطقه ۴ در هفته سلامت
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز معلم» را تبریک گفت
برگزاری جلسه بررسی ۳۱ پروژه شاخص شهرداری منطقه ۴ در طرح ویژه کوک چهارم
امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
مدیرعامل بانک در سومین نشست صمیمی با معاونان ادارات ستادی: بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
مدیرعامل بانک در سومین نشست صمیمی با معاونان ادارات ستادی: بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
سرویس‌دهی در خط ۵ مترو به حالت عادی بازگشت
دیدار دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با کارکنان شرکتی مستقر در ستاد بانک
دیدار دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران با کارکنان شرکتی مستقر در ستاد بانک
توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد
توجه به حوزه‌های نوآورانه در صنعت بانکداری در صدر برنامه‌های بانک سینا قرار دارد
بازدید شهردار منطقه ۱۶ از ساختمان مرکز جامعه پذیری
چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید
چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید
بانک شهر استفاده از ریال دیجیتال برای پرداخت های خرد شهری را عملیاتی می کند
بانک شهر استفاده از ریال دیجیتال برای پرداخت های خرد شهری را عملیاتی می کند
برگزاری مراسم تکریم از پاکبانان مناطق ۳ و ۶ پایتخت به مناسبت روز کارگر
عملیات بهسازی و ایمن سازی خیابان راجیان انجام شد
تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
تحقق ۶۶ درصدی سهمیه بانک دی در قانون جهش تولید مسکن
کودکان منطقه2 به طرح نوماند پیوستند
پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
ارتقای ایمنی بزرگراه یادگار امام (ره) با جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل
پیام تبریک مدیرعامل بانک آینده به مناسبت روز معلم
پیام تبریک مدیرعامل بانک آینده به مناسبت روز معلم
تقدیر مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از عملکرد شعب استان تهران
تقدیر مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از عملکرد شعب استان تهران
شعبه استهبان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس افتتاح شد
شعبه استهبان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان فارس افتتاح شد
اجرای پوشاننده جداره ها و المان های نواحی شش گانه منطقه ۱۲
تمجید مدیرکل دادگستری استان فارس از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
تمجید مدیرکل دادگستری استان فارس از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
جدیدترین تمهیدات بانک صادرات ایران برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
جدیدترین تمهیدات بانک صادرات ایران برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
ادای احترام و گلباران محل شهادت استاد مطهری در منطقه ۱۲
تونل نوری ثابت در منطقه 17افتتاح شد
اجرای عملیات گاردکوبی در بزرگراه شهید چراغی
میزبانی از یک هزار بانوی تهرانی در بوستان ریحانه چیتگر
ساماندهی و به‌زراعی درختان در سایت نگهداری حیات وحش چیتگر
افتتاح سایت پرنده‌نگری در شمال‌غربی پایتخت
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
فولاد مباركه بزرگترین صادركننده غیرنفتی و اولین صادركننده در زنجیره صنایع معدنی در سال 1402
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
كارگران؛ پیشرانان شریف جبهه جهاد اقتصادی
«قدردان‌تان هستم»
«قدردان‌تان هستم»
از فولاد هرمزگان به عنوان واحد نمونه کارفرمایی تقدیر شد
از فولاد هرمزگان به عنوان واحد نمونه کارفرمایی تقدیر شد
تجلیل بنیاد ملی نخبگان از مدیرعامل فولاد هرمزگان
تجلیل بنیاد ملی نخبگان از مدیرعامل فولاد هرمزگان
پیام تبریک مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به مناسبت روز جهانی کار و کارگر؛ منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار در فولاد هرمزگان
پیام تبریک مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به مناسبت روز جهانی کار و کارگر؛ منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار در فولاد هرمزگان
برگزاری اجتماع بزرگ شهادت امام جعفر صادق (ع) در منطقه 13
اصلاح چهره پایتخت با تداوم طرح ساماندهی فوریت‌های آسیب‌های اجتماعی
۸۳ مصوبه ارمغان بازدید دوره ای برای رفع مشکلات محلی منطقه ۱۵
افزایش نظارت نواحی بر کیفیت خدمت رسانی و نگهداشت شهر
ملاقات با المپیک در نمایشگاه سامسونگ
شبهای بوستان شقایق منطقه 19 با تعویض ۲۸۵ پروژکتور در 25 برج نوری زیباتر شد
شهروندان محله شهید کاظمی منطقه 19 صاحب زمین چمن مصنوعی نو شدند
کد خبر: 124557 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۰/۹ - 21:37
تست روانشناسی/ چقدر عصبی هستید؟

تست روانشناسی/ چقدر عصبی هستید؟

می خواهیم یک آزمون روان شناسی را به شما معرفی کنیم، با انجام این آزمون می توانید میزان عصبانیت خود را نسبت به دیگر افراد دریابید.

نوآوران آنلاین-

با این آزمون متوجه می شوید که عامل عصبانیت در کدام بخش از زندگی تان نهفته است و چطور می‌توانید با مهار کردن عصبانیت، رفتار آرام و منطقی‌تری داشته باشید و از زندگی بیشتر لذت ببرید.

سوال شماره ۱: در رستوران نشسته‌اید و گارسون به شما توجه نمی‌کند. چطور فکر می‌کنید؟

1-به‌طور حتم به اندازه کافی برای او مهم نیستم.
2-او کارش را خوب انجام نمی‌دهد.
3-سرش شلوغ است دیگر.

 سوال شماره ۲: یکی از دوستان شما مدام از پاسخ به تلفن‌ها و ایمیل‌های‌تان طفره می‌رود. چطور فکر می‌کنید؟

1-آزرده خاطر می‌شوید؛ واضح است که رفتار خوبی ندارد.
2-مایوس می‌شوید.
3-تعجب می‌کنید؛ مگر چه کار کرده‌اید که سبب آزردگی او شده‌اید!

 سوال شماره ۳: مشتاق کدام مورد هستید؟

1-دلم نمی‌خواهد فقط دوست داشته شوم، می‌خواهم مردم مرا بیشتر از همه دوست داشته باشند.
2-دوست‌داشتنی بودن برایم مهم نیست. فقط احترام می‌خواهم.
3-دلم می‌خواهد دیگران مرا دوست داشته باشند.

 سوال شماره ۴: کدام‌یک از موارد زیر شما را واقعا عصبانی می‌کند؟

1-خود برتربینی. کسانی که فکر می‌کنند بالاتر از دیگران هستند.
2-صداقت نداشتن. آدم‌هایی که فکر می‌کنند می‌توانند شما را فریب دهند.
3-خودخواهی. افرادی که نسبت به دیگران توجه ندارند.

 سوال شماره ۵: در تعطیلات به سر می‌برید. کنار ساحل دراز کشیده‌اید و در سکوت و آرامش به‌سر می‌برید. ناگهان یک خانواده پر سر و صدا کنار شما مستقر می‌شوند. واکنش‌تان چیست؟

1-خوش‌تان نمی‌آید حتی ممکن است زیرانداز شما را هم اشغال کنند.
2-با چشم‌غره و حتی به کار بردن الفاظی سعی می‌کنید آنها را از خودتان برانید.
3-وسایل‌تان را جمع می‌کنید و به جای دیگری کمی دورتر از ساحل می‌روید.

 سوال شماره ۶: به‌طور معمول وقتی عصبانی می‌شوید برای آرامش خودتان چه کار می‌کنید؟

1-با شخصی حرف می‌زنید یا احساسات‌تان را روی کاغذ می‌نویسید.
2-سعی می‌کنید کاری انجام دهید که حواس‌تان از عاملی که شما را عصبانی کرده پرت شود.
3-زمانی را برای آرامش خودتان در نظر می‌گیرید.

 سوال شماره ۷: اگر با فردی مکالمه‌ای داشته باشید که حرف‌های تندی بین شما رد و بدل شود، بعد از آن چه حسی دارید؟

1-می‌ترسید که طرف مقابل بعد از این مکالمه دیگر با شما رابطه خوبی نداشته باشد و ارتباط‌تان بهبود نیابد.
2-از دست خودتان عصبانی می‌شوید چرا که اجازه داده‌اید احساسات‌تان بر شما غلبه کند.
3-احساس گناه می‌کنید و به خاطر اینکه آن فرد را ناراحت کرده‌اید شرمنده می‌شوید.

 سوال شماره ۸: برای دومین‌بار در یک مصاحبه شغلی شرکت کرده‌اید اما موفق نشده‌اید آن شغل را به دست بیاورید. چطور فکر می‌کنید؟

1-این شرکت‌ها واقعا وقت آدم را تلف می‌کنند.
2-با این وضعیت اقتصادی نمی‌توانم کاری بهتر از این پیدا کنم.
3-در مصاحبه خوب نبوده‌اید. پس سرنوشت می‌گوید باید از اول شروع کنید.

 سوال شماره ۹: به‌تازگی در محل کارتان چه موضوعی شما را ناراحت کرده است؟

1-در یک جلسه ملاقات رئیس‌تان حرف شما را قطع کرده و شما را نادیده گرفته است.
2-بی‌عدالتی. با چشم خودتان دیده‌اید کارمندی که سابقه کمتری دارد به‌راحتی ترفیع گرفته است.
3-برای پیدا کردن راه‌حل مناسب در حل یک مشکل ناتوان بوده‌اید.

 سوال شماره ۱۰: مهم‌ترین عامل بحرانی زندگی شما کدام است؟

1-بدبینی. نمی‌توانم به کسی اعتماد کنم.
2-مردم‌گریزی. بودن با دیگران فایده‌ای ندارد.
3-غم و اندوه. مشکلی در من وجود دارد.

 سوال شماره ۱۱: در حال قدم زدن در خیابان هستید که می‌بینید سارقی کیف پیرزنی را می‌رباید. بعد از دیدن این حادثه چطور فکر می‌کنید؟

1-چرا در اطراف من کسی نبود که به آن پیرزن کمک کند؟
2-چرا آدم‌ها اینقدر بدجنس هستند؟
3-چرا برای کمک به او کاری انجام ندادم؟

 سوال شماره ۱۲: در یک ‌مهمانی دوستانه با فردی آشنا می‌شوید و با شما قرار می‌گذارد که برای شراکت کاری با شما تماس بگیرد. یک هفته می‌گذرد و طرف تماسی نمی‌گیرد. واکنش شما چیست؟

1-به همه دوستانی که در ‌مهمانی بودند بد و بیراه می‌گویید. همه این حرف‌ها بازی بوده و شما را سرکار گذاشته‌اند.
2-افسرده می‌شوید؛ هیچ شانسی برای شما وجود ندارد.
3-شاید از شما خوشش نیامده است.

 تحلیل و نتیجه آزمون عصبانیت
اگر بیشتر گزینه های عدد «یک» را انتخاب کرده اید، آنگاه …
وقتی فردی شما را نادیده می‌گیرد یا به شما توجه نمی‌کند، این حس سراغ‌تان می‌آید که مورد توجه دیگران قرار نگرفته‌اید و عصبانی می‌شوید. حتی ممکن است موقعیت‌های کوچک و بی‌اهمیت هم برای‌تان عصبانی‌کننده باشد؛ البته انتظار شما این است که هر فردی که شما را می‌بیند برای‌تان ارزش و احترام زیادی قائل شود بلکه این موضوع را یک قرارداد نانوشته اجتماعی می‌دانید که به دیگران احترام بگذارید.
مهم‌ترین عاملی که به شما عزت نفس می‌بخشد این است که از سوی دیگران مورد احترام قرار‌گیرید. فردی هستید که در کشمکش‌ها به سرعت درگیر می‌شوید و اعصاب‌تان به هم می‌ریزد. ببینید عصبانیت در چه جاهایی برای‌تان مضر است. اگر فکر می‌کنید فردی در مقابل شما رفتار خوبی ندارد، تلاش کنید از دیدگاه او به موضوع نگاه کنید. آیا برای این رفتار دلایل قابل قبولی پیدا می‌کنید؟ اگر می‌بینید عصبانی می‌شوید راه دیگری برای تخلیه عصبانیت‌تان پیدا کنید.

اگر بیشتر گزینه های «دو» را انتخاب کرده اید، آنگاه …
به عصبانیت به عنوان عاملی برای تغییر دنیا نگاه می‌کنید. باورتان این است که اگر هیچ‌کس واکنشی نشان ندهد، اگر همه سر جای خودشان بنشینند و اعتراض نکنند هیچ تغییری در زندگی ایجاد نمی‌شود. این طرز فکر گاهی می‌تواند مثبت باشد و شما را به هدف‌تان نزدیک کند اما گاهی هم مخرب است و عصبانیت ناشی از آن نه‌تنها ارتباط شما را با دنیا بهتر نمی‌کند بلکه به تخریب ارتباطات دامن می‌زند.

شاید عصبانیت در ابتدا یک سیستم هشداردهنده خوبی به دیگران باشد اما در درازمدت رفتاری همراه با آرامش، قدرت بیشتری به شما می‌بخشد. بهترین توصیه به شما این است که با دنیا مهربان‌تر باشید. قبول کنید رفتار همه آدم‌ها با هم فرق می‌کند. پذیرش به این معنا نیست که مجبور باشید همه‌چیز را بی‌چون و چرا بپذیرید بلکه به این معناست که به خودتان بگویید شما در دنیایی زندگی می‌کنید که شاید پایین‌تر از سطح انتظارات شما باشد و همیشه قرار نیست آدم‌ها مطابق سلیقه شما رفتار کنند.

 

اگر بیشتر گزینه های «سه» را انتخاب کرده اید، آنگاه …
وقتی فردی برای شما شرایط ناگواری را فراهم می‌کند یا زمانی که درگیر احساسات می‌شوید، ممکن است اعصاب‌تان خرد شده و دچار عصبانیت شدید شوید؛ البته این قابلیت را دارید که با دیگران به نرمی و ملاطفت هم رفتار کنید اما وقتی زمان برخورد با خودتان فراهم می‌آید، به‌شدت بی‌رحم و ظالم می‌شوید و به خودتان سخت می‌گیرید. استاندارد‌ها و ایده‌آل‌هایی که برای خودتان دارید بسیار بالاست که پشت آن ترسی وجود دارد؛ ترس از اینکه با ارزش نباشید و مورد قضاوت دیگران قرار بگیرید.

فرمول عصبانی شدن برای شما به این شکل است که استرس در کنار شکست برای‌تان بحران ایجاد می‌کند. اما عصبانی شدن تلف کردن انرژی است و درهای نگرانی، اندوه و احساس تقصیر را به سمت شما باز می‌کند. از این رو به شما توصیه می‌شود که بپذیرید شما هم ممکن است فرد کاملی نباشید و دچار اشتباه شوید. اشتباهات‌تان را با لبخند پذیرا باشید و با خودتان مهربانانه‌تر رفتار کنید.

روشی موثر برای کنترل خشم و عصبانیت
یکی از شیوه‌های موثر برای کاهش خشم و عصبانیت این است که در موقع عصبانیت قبل از هر نوع پاسخی از یک تا ۱۰ بشمارید. این کار به شما فرصت می‌دهد تا بتوانید در مورد واکنش بعدی به‌درستی تصمیم بگیرید و خودتان را تا حدودی آرام کنید. چند نفس عمیق بکشید و بعد در یک وضعیت آرام‌تر و بهتر راه‌حل‌های خود را در مورد موضوع بررسی کنید. اگر احساس می‌کنید در مواردی فریاد زدن به نفع‌تان است می‌توانید آن را انجام دهید اما برون‌ریزی احساسات‌تان این‌بار توسط خودتان انتخاب شده و در نتیجه خشم غیرقابل کنترل به وجود نیامده است. پس جای نگرانی نیست.

 تفاوت میان افراد را هم باید مد نظر داشت
توجه کنید مردم با هم فرق دارند و به این تفاوت‌ها احترم بگذارید. سعی کنید بفهمید به تعداد آدم‌های روی زمین راه‌های مختلفی برای دیدن جهان وجود دارد و هرکس با توجه به بینش خود جهان‌بینی خاصی دارد. اگر در حال دعوا کردن درباره این هستید که چه کسی حقیقت را می‌گوید، شاید دچار اشتباه شده باشید. چشم‌اندازهای متفاوت و راه‌های گوناگون که به نظر می‌رسد کار شما را در قضاوت کردن راحت می‌کنند، لزوما بدین معنا نیستند که حق با یک فرد است و دیگری اشتباه می‌کند.

پس درباره درست و غلط بودن رفتار کسی زود تصمیم نگیرید، تفاوت‌های آدم‌ها را مد نظر قرار دهید و در مقابل نظرات مخالف بلافاصله جبهه نگیرید. وقتی عصبانی می‌شوید از انجام چنین کارهایی خودداری کنید: سرزنش کردن، وسط صحبت دیگران پریدن، برچسب زدن، شخصیت دیگری را تحلیل کردن، موعظه کردن، دستور دادن، نتیجه اخلاقی گرفتن، تهدید کردن، بازجویی کردن، به سخره گرفتن و سخنرانی کردن. علاوه بر اینها هرگز برای روبه‌رو شدن با یک فرد یا یک جریان احساسی از ای‌میل استفاده نکنید. همه اینها اقدامات اشتباهی هستند که ممکن است مرتکب شوید و به بدتر شدن اوضاع دامن بزنید.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.