بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/25
شماره 2468 - تاریخ 1403/02/25
آخرین اخبار
بهسازی محورهای مواصلاتی در حریم منطقه ۲۲
رفع آخرین معارض پروژه آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
پایش آسفالت معابر منطقه ٦ تهران زیر ذره بین سازمان بازرسی شهرداری تهران
حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت متحول می شود
اتمام عملیات آسفالت و تبدیل انهار به کانیو در معابر خیابان لقمان منطقه 19
عملیات اجرایی آسفالت ریزی بلوار شقایق در منطقه 19آغاز شد
بهسازی مسیر خاکی2 هزار متر مربعی ضلع غربی بلوار یادگار با تخلیه 50 کامیون تراشه آسفالت
122 نقطه از معابر شهری منطقه 19 با پخش 75 تن آسفالت بهسازی شد
اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز محور آزادگان در منطقه 19 با تعویض گاردریل و اجرای تک جدول
انهار معابر شهیدان لطیفی و ورامینی در منطقه 19 به کانیو تبدیل شد
افزایش روشنایی پایه چراغ های ۹ متری بلوار میلاد در قالب پروژه های «من شهردارم دو»
۲ هزار دانش آموز دختر منطقه۱۳ تکریم شدند
رصد مدیران شهری از پروژه های ترافیکی شمال شرق شهر
سیر تکامل روابط عمومی و ارتباطات در گذر زمان به تصویر کشیده می شود
پل تندرستی بزرگراه شهید همت درآینده نزدیک آماده بهره برداری می شود
ایستگاه های سیار «آینده شبیه توست» میزبان دختران منطقه2
نصب ابرپرچم‌های امام رضا (ع) در ۲ نقطه از منطقه ۱۶
روشنایی معابر در طرح تحول خدمت تأمین می شود
نمایشگاه و کارگاه هنری ارتباطات و روابط عمومی در منطقه ۴ تهران
آغاز مرحله جدیدی از پروژه ساماندهی حاملان بار با چرخ دستی در بازار تهران
صرف بیش از ١٠٠ هزار متر‌مربع پوشاننده برای پاکسازی و زیباسازی جداره‌ها و نما‌های فرسوده هر ماه
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
جمع آوری 12 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در منطقه 17
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
نامگذاری پل محله شهید باقری به نام شهید اکبر ملک‌شاهی
اجرای طرح‌های هوشمندسازی، مکانیزاسیون و مصرف بهینه آب در بوستان جنگلی چیتگر
امشب مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی تمام می‌شود/ مجوزها از مرز ۷۴۲ هزار گذشت
شکاف زمین، در هفته گذشته دسترسی به نقش‌برجسته‌ها را برای بازدیدکنندگان محدود کرد.
اقدامات بانک شهر در پیشبرد اهداف مدیریت شهری انکار ناپذیر است
اقدامات بانک شهر در پیشبرد اهداف مدیریت شهری انکار ناپذیر است
دکتر سیدمحمدمهدی احمدی به عنوان مدیر عامل بانک شهر ابقا شد
دکتر سیدمحمدمهدی احمدی به عنوان مدیر عامل بانک شهر ابقا شد
نگاهی بر عملکرد درخشان معاونت بازرگانی فولاد سنگان در سال ۱۴۰۲
نگاهی بر عملکرد درخشان معاونت بازرگانی فولاد سنگان در سال ۱۴۰۲
نقش آفرینی بانک ملی ایران در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ارزشمند است
نقش آفرینی بانک ملی ایران در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ارزشمند است
برگزاری دومین نشست علمی سراسری تحول دیجیتال بانك صنعت و معدن
برگزاری دومین نشست علمی سراسری تحول دیجیتال بانك صنعت و معدن
فرآیند صدور و نقد کردن چک دیجیتال
فرآیند صدور و نقد کردن چک دیجیتال
پرداخت ۷۸ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بافت فرسوده به متقاضیان تا پایان سال ۱۴۰۲
پرداخت ۷۸ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بافت فرسوده به متقاضیان تا پایان سال ۱۴۰۲
پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی در شش استان را ابلاغ کرد
پست بانک ایران بخشنامه تسهیلات جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی در شش استان را ابلاغ کرد
رونمایی از الواح هخامنشی و آثار کم‌تر دیده‌شده از تاریخ ایران
تورم نقطه به نقطه در پایان فروردین کاهش پیدا کرد
پیگیری مبلغ بن خرید کتاب خبرنگاران از مسوولان وزارت ارشاد
احیا و توسعه 493 معدن کوچک مقیاس توسط ایمیدرو
فراهم بودن امکان ثبت درخواست ارز حجاج از طریق پیامرسان بله
فراهم بودن امکان ثبت درخواست ارز حجاج از طریق پیامرسان بله
برگزاری دومین نشست علمی سراسری تحول دیجیتال بانك صنعت و معدن
برگزاری دومین نشست علمی سراسری تحول دیجیتال بانك صنعت و معدن
تمدید «جشنواره باران» بانک کشاورزی
تمدید «جشنواره باران» بانک کشاورزی
روابط بازنشستگان و بانک تعمیق شود/ ضرورت ارتقای خدمات رفاهی به همکاران شاغل و بازنشسته
روابط بازنشستگان و بانک تعمیق شود/ ضرورت ارتقای خدمات رفاهی به همکاران شاغل و بازنشسته
تامین مالی ساخت ۱۷هزار و ۷۱۴ واحد مسکونی نهضت ملی/ تاکید بر تسریع در تکمیل و تحویل پروژه های مسکن مهر به متقاضیان
تامین مالی ساخت ۱۷هزار و ۷۱۴ واحد مسکونی نهضت ملی/ تاکید بر تسریع در تکمیل و تحویل پروژه های مسکن مهر به متقاضیان
دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰۰ میلیون تومانی اشخاص حقیقی و ۷۵۰ میلیون تومانی اشخاص حقوقی در «طرح ثمر» بانک مسکن
دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰۰ میلیون تومانی اشخاص حقیقی و ۷۵۰ میلیون تومانی اشخاص حقوقی در «طرح ثمر» بانک مسکن
حس خوب همگرایی؛ پیوند تجربه‌ها از دیروز تا فردا
حس خوب همگرایی؛ پیوند تجربه‌ها از دیروز تا فردا
رشد 81 درصدی پرداخت تسهیلات خانوار در بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی
رشد 81 درصدی پرداخت تسهیلات خانوار در بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی
استراتژی‌های ۱۴۰۳ بانک کارآفرین ابلاغ شد
استراتژی‌های ۱۴۰۳ بانک کارآفرین ابلاغ شد
تقدیر معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از عملکرد بانک سینا در اعطای وام ازدواج و فرزندآوری
تقدیر معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از عملکرد بانک سینا در اعطای وام ازدواج و فرزندآوری
کد خبر: 124524 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۰/۹ - 19:54
حذف فروش طرح ترافیک نابرابری‌ها را کاهش می‌دهد

حذف فروش طرح ترافیک نابرابری‌ها را کاهش می‌دهد

مشاور فرهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک تهران با تاکید بر اینکه حذف طرح فروش آرم های ترافیک، نا برابری های اجتماعی را از بین می برد، گفت: حدود 118 هزار سقف فروش طرح روزانه وجود دارد که از این تعداد، 98 هزار طرح مربوط به حوزه های ارگانی و سهمیه های مختلف بوده و 20 هزار طرح مربوط به عموم مردم است.

نوآوران آنلاین-

علی پیرحسین لو با اشاره به حذف آرم طرح ترافیک، عنوان کرد: طرح ترافیک به شیوه ای که در حال حاضر اجرا می شود و حدود چهار دهه نیز سابقه دارد، در مدیریت جدید شهرداری و در حوزه حمل و نقل بررسی شده و با چالش های جدی روبه رو بوده است. اولین چالش این است که این طرح هیچ تاثیر مثبتی بر آلودگی هوا ندارد. دومین چالش این است که این طرح عملا کارکرد موثری در جهت مهار یا لااقل روان سازی ترافیک ندارد. سومین چالش این است که توزیع آرم های طرح ترافیک هم اکنون به شکل کاملا ناعادلانه و تبعیض آمیزی انجام می شود و لااقل هیچ معیار منطقی و دارای توجیهی برای اجرای آن وجود ندارد.

او درباره رانت هایی که در توزیع آرم های ترافیک وجود داشته است، افزود: هدف افرادی که آرم های ترافیک را طراحی کرده اند، ایجاد رانت و تبعیض نبود اما عملا میزان استثنائات به میزانی افزایش یافت که بر اصل هدف از این کار غلبه کرد. واقعیت این است که در حدود 118 هزار سقف فروش طرح روزانه وجود دارد که از این تعداد، 98 هزار طرح مربوط به حوزه های ارگانی و سهمیه های مختلف بوده و 20 هزار طرح مربوط به عموم مردم است.

مشاور فرهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک تهران در ادامه تصریح کرد: با این تفاسیر توزیع آرم های ترافیک عادلانه نبوده است. این ناعادلانه بودن زمانی آشکارتر می شود که می بینیم بهای خرید روزانه و هفتگی طرح چند برابر بهایی است که خودروهای دولتی می پردازند. به عنوان مثال بسیاری از خبرنگاران از سهمیه خبرنگاری بی بهره می مانند اما خبرنگاران معدودی با هزینه بسیار کمی از این سهمیه استفاده می کنند. کمتر از یک دهم جانبازان بالای 20 درصد نیز می توانند از این سهمیه استفاده کنند، اما چرا سایر مردم نمی توانند استفاده کنند؟ اینجا ناعادلانه و غیرمنطقی بودن توزیع طرح ها و حاکم نبودن الگویی منطقی بر روی آن مشخص می شود.

او خاطرنشان کرد: برخلاف تصور بسیاری از افراد که در نگاه اول به طرح آزاد شدن ورود به محدوده طرح ترافیک گارد می گیرند، تقاضای ورود به طرح بالا نیست. به طور متوسط اکثر افرادی که وارد طرح می شوند، به اقتضای ضرورتشان است. شهروندان می خواهند پول بدهند و بابت هزینه ای که پرداخت می کنند وارد طرح شده و کارشان را انجام دهند. واقعیت این است عامه مردمی که می خواهند وارد محدوده طرح شوند تنها در حد ضرورت و بر حسب نیازشان است و حتی اگر ورودشان به این محدوده ها را آزاد بگذاریم در شرایط عادی نیازی ندارند به این محدوده وارد شوند. این موضوع را از آنجایی متوجه شدیم که در اکثر روزهای سال که ما یک سقف طرح ترافیک روزانه می فروشیم، روزهای انگشت شماری است که به سقف رسیده ایم و در اکثر روزها این سقف پر نمی شود. یعنی مردم تقاضای ورود به طرح را ندارند. افرادی محدوده طرح را بدون ضابطه شلوغ کرده اند که از سهمیه های سالانه ارزان استفاده می کنند. سهمیه ای که عموم مردم در اختیار ندارند. در طرح جدید، شهرداری به دنبال این است که این مدل توزیع را تا حد ممکن عادلانه تر کند.

پیرحسن لو، اظهار کرد: تعریفی که از طرح داریم این است که ما یک محدوده سابق طرح ترافیک داشتیم که اسمش را محدوده سبز یا محدوده پاک می گذاریم و یک محدوده بزرگتر داشتیم که در آن طرح زوج و فرد و LEZ اجرا  می شود و اسمش را محدوده آبی یا سالم می گذاریم. کل تهران را هم محدوده سفید یا زندگی تعریف کرده ایم. هدفگذاری ما این بود که محدوده پاک و محدوده بزرگتر سالم بماند. برای ورود به این دو محدوده عوارضی تعیین می شود که برای عموم مردم حتی ارزانتر از عوارض طرح ترافیک فعلی است. اما برای خودروهایی که تا پیش از این از سهمیه استفاده می کردند، این عوارض گرانتر می شود.

او افزود: از محل شکل جدید طرح ترافیک، درآمد شهرداری به میزان کمی بالاتر می رود. اما این درآمد از محل پرداخت های مردم کمتر شده و از محل پرداخت های دولتی بیشتر می شود. خودروهایی که به عنوان مثال روزی 7 هزار تومان پرداخت می کردند و خودروهای زیادی که به صورت رایگان وارد طرح می شدند، نباید هزینه هایشان را گردن شهرداری و مردم تهران بیندازند. بلکه باید از محل هزینه هایشان، ولو دولتی، هزینه عوارض را تامین کرده و وارد طرح شوند. در این صورت، پیش بینی ما این است آنهایی که هزینه ورود به طرح برایشان رایگان تمام نمی شود، تقاضای کمتری برای طرح خواهند کرد و خودروهایی که بی مهابا وارد طرح می شدند، کمتر به محدوده طرح ترافیک وارد می شوند.

 مشاور فرهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک تهران با اشاره به اینکه اکثر خودروهای دولتی فرسوده هستند، خاطرنشان کرد: این نکته را نمی خواستم بگویم اما متاسفانه افرادی که کارت های شناور دارند و  با هر کارت شناور در روز سه خودرو را به صورت رایگان وارد طرح می کنند، نه پولی پرداخت می کنند و نه معاینه فنی شان بررسی می شود. بیشترین تاثیر روی آلودگی هوا را افرادی دارند که اتفاقا کنترلی رویشان نیست، خودروهای دولتی و نظامی باید مقیدتر به قانون باشند و به صورت جدی معاینه فنی را اجرا کنند. دولتی ها و حکومتی ها برای رعایت قانون شایسته تر هستند و انتظار می رود آنها از این طرح استقبال کنند. همان طور که از مردم انتظار داریم هزینه زندگی در شهر را پرداخت کنند، دولتی ها نیز باید این هزینه را پرداخت کنند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.