این نوع سفر شاید به دلیل داشتن یک بچه دو و نیم ساله کمی سخت باشه، ولی با مدیریت برنامه و توجه به نیازهای خانواده و بچه کوچیکتون قطعا امکان پذیر هستش. برنامه که مشخص شد نوبت به انتخاب هتل ها رسید که برای خودش داستانی است. برای شهرچشمه و منطقه آلاچاتی، انواع بوتیک هتل های مختلف و ریزورت ها وجود دارند که در انتهای سفرنامه و در قسمت نکات سفر،  در مورد آنها به تفصیل خواهم نوشت. بعد از کلی جست و جو، من هتل آلکوچلار آلاچاتی اکسکلوسیو رو که خدمات یو آل میداد رو برای دو شب و با هزینه 284 یورو و یا به عبارتی 1173 لیر از طریق سایت بوکینگ رزرو کردم.  در انتخاب هتل انقدر دستتون باز هست که بخواهین هر نوع بوتیک هتلی رو انتخاب کنین ولی تنوع ریزورت ها در این منطقه به زحمت به 10 تا میرسه که فقط تعداد محدودی خدمات آل اینکلوسیو و یا HB ارائه می دهند.  در انتخاب های بعدی از سایت بوکینگ هتل فوق العاده تمپو رزیدنس کامفرت در ازمیر و همچنین هتل پاین بی رو در کوش آداسی رزرو کردم. (البته بعدا هتل پاین بی رو به خاطر نقد های بدی که در سایت لست سکند و ترپ ادوایزر خوندم به هتل سوهان 360 تغییر دادم با توجه به داشتن ویزا کارت، مشکلی از بابت رزرو و یا کنسل کردن هتل از سایت بوکینگ و یا هتلز وجود نداشت)

11fGCNpSSsKPVVBrUQB3Lhdnr552jj8tQSIsBMfs.jpeg

 قیمت هتل های رزرو شده

 

پرواز نیز از تاریخ 28ام شهریور با ایرلاین سان اکسپرس و از طریق شهر وان به مقصد ازمیر خریداری شد که هزینه هر 3 نفرمون 1465000 تومان شد. حدود 10 روز مونده به تاریخ سفر متوجه شلوغی بیش از اندازه مرز رازی شهر خوی شدم و دلیل رو که جستجو کردم دیدم به خاطر کنسرت هایی هست که در شهریور ماه در این شهر برگزار می شود و همین امر در کنار تعطیلات عید قربان و غدیر باعث شده این شهر به شدت شلوغ و پر ازدحام شود. همین امر باعث شد که یک روز قبل از پرواز یعنی در تاریخ 27 ام شهریور، ارومیه رو به سمت وان ترک کنیم. صبح روز 27ام سفر تقریبا 200 کیلومتری رو به سمت مرز رازی شروع کردیم.  بعد از 3 ساعت به مرز شلوغ رازی رسیدیم که بعد از مدتی تونستیم از مرز رد بشیم و با دولموش هایی که اون طرف مرز منتظر بودند، با هزینه 20 لیر به ازای هر نفر به سمت شهر وان حرکت  کنیم. فاصله 90 کیلومتری مرز رازی (کاپیکوی) تا وان در عرض یک ساعت و ده دقیقه طی شد و در مرکز شهر وان پیاده شدیم و به سمت هتل چهارستاره گرند رفتیم که خوشبختانه جا داشت و یک شب رو با هزینه 180 لیر گرفتیم. وجود هموطنان عزیزم در شهر کاملا مشهود بود به طوری که حتی فروشگاه ها نیز موسیقی ایرانی پخش می کردند و حتی هتل ها و صرافی ها کارت شتاب ایران رو قبول می کنند و شما می توانید در صرافی های وان از طریق کارت شتابتون لیر دریافت کنید.

uaU8TmvCeZYwG7zivBVlktAUx0cshM6veJZ0mcWJ.jpeg

 قسمتی از میز صبحانه هتل گرند

 

بعد از یک روز اقامت در هتل گرند که اقامت خوبی هم بود، ساعت 12 اتاق رو تحویل دادیم و با تاکسی هایی که روبروی هتل گرند بودند به سمت فرودگاه حرکت کردیم. نکته جالب این بود که چون ایستگاه تاکسی ها روبروی هتل گرند است، برای میهمانان هتل تخفیف 10 لیری در نظر می گیرند که در نوع خود جالب بود و ما با هزینه 25 لیری به فرودگاه رفتیم. پروازمون با یک ربع تاخیر ساعت 14:50 انجام پذیرفت که پرواز خوبی بود و سر ساعت 17:25 در فرودگاه ازمیر به زمین نشست.

MbmzN9NU5mbY3HrZtd7L0Ni8qJZjrfFh04oYOILK.jpeg

 هزینه تا اینجای سفر (خروج از وان)

 

برنامه مون بعد از گرفتن چمدون ها رفتن به سمت شهر آلاچاتی و هتل آلکوچلار بود و میخواستیم با اتوبوس های هاواش بریم.( آلاچاتی در فاصله ی 75 کیلومتری غرب شهر ازمیر واقع شده که از بنادر مهم غرب کشور ترکیه است و در مدخل ورودی شبه جزیره ی چشمه از نواحی ساحلی دریای اژه ، شهر کوچکی وجود دارد که به واسطه ی خانه ها ، کوچه ها و گذرگاههای سنگی و منحصر به فرد آن ، هم اکنون مقصد بسیاری از گردشگران از اقصی نقاط مهم دنیا می باشد . فاصله ی این شهر کوچک با شهر ساحلی چشمه 10 کیلومتر است و در فاصله ی 2 کیلومتری از ساحل طولانی و وسیع ایلیجا در شمال و خلیج آلاچاتی در جنوب ، قرار دارد . از فرودگاه عدنان مندرس شهر ازمیر و یا از مرکز آن شهر ، خطوط حمل و نقل مجهز و منظمی به وسیله ی اتوبوس و مینی بوس به مقصد آلاچاتی برقرار است. آلاچاتی هم اکنون نزدیک به 12.000 نفر جمعیت مقیم دارد.   برگرفته از معرفی آلاچاتی در سایت لست سکند، نوشته شاهرخ باقرپور-) تاخیر در گرفتن چمدون هامون باعث شد که سرساعت نتونیم از اتوبوس هاواش استفاده کنیم به همین دلیل با خودروی های شخصی که اونجا توسط افراد محلی پیشنهاد میشد، رفتیم و به ازای هر نفر 35 لیر به منطقه زیبای آلاچاتی و هتلمون رسیدیم.

IPD3ccv56qLsHfGWYhR9J5YgaT6gbNgn0lH0eslT.jpeg

 برنامه حرکت روزانه اتوبوس های هاواش از مبدا فرودگاه ازمیر به چشمه

 

ورودی هتل آلکوچلار اکسکلوسیو آلاچاتی نوید یک اقامت خوب و خاطره انگیزی رو برامون میداد، و این امر رفته رفته با چک این بسیار سریعی که در عرض 3 دقیقه انجام شد و اتاق بسیار خوب  با ویوی عالی که تحویلمون شد،   داشت به حقیقت می پیوست. پرسنل هتل از همون اول بسیار محترمانه و مهربانانه برخورد کردند و همه چی عالی بود. چون ساعت حدود هفت عصر بود و خسته هم بودیم، ترجیح دادیم که در هتل باشیم و از بودن در بالکن اتاق و بالکن  بسیار زیبای هتل در کنار شام خوب هتل لذت ببریم و اولین شبمون رو در آلاچاتی به این شکل سپری کنیم.

 

qj4a1hboRMpxSBLtsR5W3RWpPyCzrZ6STg11jInj.jpeg

 موقعیت هتل آلکوچلار

 

drcaotf9Bm2HUqOytzW332JNPWavBaaNpQqQtPzk.jpeg

 هتل آلکوچلار اکسکلوسیو آلاچاتی (عکس از اینترنت)

iJVbwCeOKIV3Gc2ngTcCWw2jb34Asmom12BfRxUg.jpeg

 اتاق مون در این هتل (عکس از اینترنت)

 

jJJTUmv4rhsUJ6iBrm1sox5hhxK8uPxvY36nVjNk.jpeg

 بالکن هتل با ویوی فوق العاده

 

Z6HcAbxMvYAUqoad1XjT5TNy8mQcWLwlaVou1XGg.jpeg

 ویوی اتاقمون (عکس صبح روز بعد)

 

روز دوم صبح زود از خواب پاشدیم چون کلی برنامه داشتیم. برنامه ایی که برای امروز در نظر داشتیم بازدید از آلاچاتی، چشمه، جاذبه های اونها، و همچنین بندر کنار هتل بود. صبح اول وقت صبحانه رو در طبیعت منحصر به فرد هتل (در محیط بیرونی رستوان هتل) خوردیم و چون هنوز زود  بود کمی محیط داخلی هتل رو گشتیم و از طبیعت زیباش لذت بردیم و عکس گرفتیم و برای روز بعدی و شب هتل برنامه ریزی کردیم. 

7uP58VzWK02r5fDcp9z9X8wJ1sTIsfqcWwT2udlZ.jpeg

QfTYEyjbQhHZCyyoJgtRHeKyMdudMTcB3SVlC4TQ.jpeg

1iFLFf60gcDAU3Cv1QNdTz2NjWjrNvBK88BEhvAu.jpeg

8Rn4pWmEq2OigU4Z0nDobPPcs7qvDpbIjgGQ4Bdx.jpeg

yYdob8xhJTjac6nAY6N9QlTatosTi5x8qAusfGzH.jpeg

محیط زیبای هتل در اولین صبح اقامتمون

 

بعد از یک ساعت، حدود ساعت 9 بود که به رسپشن مراجعه کردیم که در مورد رفتن به آلاچاتی راهنمایی مون کنند که گفتن هر نیم ساعت یک دولموش تو این خط کار میکنه که 5 دقیقه بعد میرسه. ما هم بسیار خوشحال از این امر رفتیم و در جلوی در ورودی هتل منتظر دولموش شدیم. درست بعد 3 دقیقه دولموش مخصوص این خط رسید و ما هم با پرداخت هزینه 3 لیری بعد از تقریبا 10 دقیقه (با احتساب توقف در سایر ایستگاه ها) به مرکز شهر آلاچاتی رسیدیم.

c22F4aSONM26lgHMolr07k4X7zRgSXi0u6V7UqDE.jpeg

 دولموش های آلاچاتی

 

XzZvcQr0ZFYc9fuUtPfr6e4lKenlMNT9Y4qaORT7.jpeg

 مسیر های مربوطه روی دولموش ها نوشته شده است

 

ایستگاه دولموش کنار یک پارک کوچک واقع شده بود که راننده بهمون گفت که برای رفتن به هتل و یا چشمه باید از ایستگاه اون طرف خیابان (روبروی جایی که پیاده شدیم) استفاده کنیم.

BQWdYim4WUpnXtLwq6R9QU7BYlJRZBBkLzOi72I7.jpeg

ایستگاه دولموش برای برگشتن به هتل یا رفتن به چشمه و ساحل ایلیجا

 

tboe30HPSfBuHYNF6Ylm9RIwTmoXWRNZSyASLFEY.jpeg

 پارک کوچکی که ایستگاه دولموش در کنار آن واقع شده است

 

کمی جلوتر که رفتیم  نماد اصلی شهر آلاچاتی یعنی بادبان های قدیمی این شهر (Degirmenler)  نمایان شدند. بازدیدی از اونها داشتیم و بعد از اون در امتداد مرکز شهر آلاچاتی ادامه دادیم. قدم زدن در محله های آلاچاتی من رو یاد سفر پارسالم به آنتالیا و قدم زدن در محله قدیمی این شهر (کالیچی) می انداخت. محله ایی پر از بوتیک هتل های زیبا و کوچک در کنار کافه رستوران هایی که به گل و گیاه و میزهای رنگی مزین شده اند.

TJesqw4zcYXQvOC2AC0DvliJFhzmL1GWfaVNeIdw.jpeg

 Degirmenler، بادبان های قدیمی آلاچاتی، در ورودی مرکز شهر

 

QvoXwWOxNuHysCDLX0Y8uyCHK89iGwZu2C1cAFSI.jpeg

 نقشه آلاچاتی

 

fsakTq0dxXu3B8bDu45fXxADUPEDfT4dJ2Iss2jg.jpeg

ywYqrWk2z1bC3PKfFacocCOy681XFBvFOwuztbsa.jpeg

5iwOeB869glnYVbNEibGzTNXJB9LZBm8Tal1gYLr.jpeg

کوچه های زیبای آلاچاتی

 

در ادامه به Kafe Boyale Kape رسیدیم که در عین کافه بودن، یک در خاصی داشته که افراد محلی و توریست ها گره هایی را روی آن به نیت برآورده شدن آرزوهایشان زده بودند.

 

zxW6w6L0KIhbpX1Qb4VPAmNirFB9P7kbyCKLPDmW.jpeg

kjyjhmNystAwgRrG32ZRu3yrJctkTf1actAB04Wg.jpeg

3yoxE0b9pTW6EJwvKJqcRC15TznZCsiXhHX66O9a.jpeg

 Kafe Boyale Kape

 

oyvyb5TRls2C7aNEbTSvAzBb2HIOQquJbxJ3WTNl.jpeg

MhKDLNXQYFVG2hf6MUXwGBuCOoJ8S0P42yIEDAvV.jpeg

VWA0XfIWrgvnMkDJVWzCaixcpg5l3pSktdLwU2qQ.jpeg

QCgU4e5U3iZWYTtMJKAc7uevijlCt92yHR9rEqdL.jpeg

کوچه های منحصر به فرد آلاچاتی

 

محله های زیبای آلاچاتی رو طی کردیم و به سمت کافه رستوران Clubbaba رفتیم که محیطی بسیار زیبا و دلنشین داشت. بعد از دیدن اینجا، دوباره مسیر رو طی کردیم و در یکی از کافه رستوران های آلاچاتی نشستیم و بستنی خوردیم. تجربه بسیار لذت بخشی بود که هیچگاه فراموش نمیکنیم. بعد از 2 ساعت گشت زدن در آلاچاتی و خرید نماد های این شهر، به سمت ایستگاه دولموش رفتیم تا به سمت چشمه حرکت کنیم.

CfLkEEFp7lRznz65dSEexbS4yuW3LJBW2ZT8ycEe.jpeg

87Own2zor2NB4fEsS5pbEVatQFL9AvrmBCtTW8z0.jpeg

V1Od7qhSzHv50nu83fL4csdRJFULsJXQRE5ALORF.jpeg

RtiFOrH6p8W9Fn9So80RMGFFXejA3EzAdBBFiGj2.jpeg

کافه رستوران Clubbaba

 

TFkyARVZGgShf1jipErsJCImjmERnVjKDfhvpbWo.jpeg

 اینجا بستنی خوردیم

 

y15pLtY7spEnc93Ys8wjfGf9Rype4EhhrEDJAE1J.jpeg

psWDq3oYqnBqG0JxSNw7mLPX4yMAbCDZoQHuRX7P.jpeg

dWLXsoVITvIspWXsFh9TF0sMHxU10btMFSlnTwXo.jpeg

آلاچاتی 3 عکس بالا شخصی نیستند

 

nYbDKOo8P2v9LcgFyjlvjakmiulO26jnE6w5sXSk.jpeg

 خرید نمادهای آلاچاتی

 

2 نکته مهم در مورد آلاچاتی

نکته اول اینکه اگه میخواهید از زیبایی های این منطقه نهایت لذت رو ببرین، در هنگام عصر از اینجا دیدن کنید که همه کافه رستوران ها باز هستند و محیطی بسیار زنده دارد. طرف صبح برای عکس گرفتن خوبه ولی جو عصر بسیار سرزنده تر و شادتر هستش.

نکته دوم در مورد آلاچاتی این هستش که قیمت ها در اینجا کمی گرانتر از سایر نقاط هست. به عنوان مثال یک بستنی 3 اسکوپ اینجا 15 لیر هست که در شهر چشمه بین 2.5 الی 5 لیر می باشد.

 

در ادامه از روبروی همون ایستگاهی که پیاده شده بودیم سوار دولموش چشمه شدیم تا در ادامه به شهر چشمه بریم. فاصله شهر چشمه با آلاچاتی ( با احتساب توقف ها) حدود 10 الی 15 دقیقه است که میتونین با هزینه 4 لیری این مسیر رو با دولموش ها طی کنین.  بعد از حدود 10 دقیقه در میدان اصلی شهر چشمه پیاده شدیم. راننده دولموش مسیر قلعه و بندر چشمه رو بهمون نشون داد وگفت که بعد 5 دقیقه پیاده روی به مقصد میرسین. ما هم در کمال آرامش مسیر رو طی کردیم. در طول مسیر فروشگاه های لباس با قیمت بسیار مناسب توجهمون رو به خودشون جلب کردند. قیمت ها و اجناس رو چک کردیم و گفتیم موقع برگشت خرید میکنیم. در مسیر نمایندگی ال سی وایکی کی هم بود که به شدت خلوت بود.

 

5ggr2yoQufqOXEeLHa72JfxVby3E4LRIJJ1JHhyF.jpeg

 هزینه دولموش ها

 

qV6NEVfjqsLYygAIzwqhI1VJAanESzsHP8PiCsM2.jpeg

مسیر پیاده روی از میدان اصلی تا بندر و قلعه چشمه

 

GG6o2PJcuzSWeXwKttCBTXa4BBrfm5eNfX2Uo50Z.jpeg

 کوچه و خیابان های شهر چشمه منتهی به قلعه

 

در طول مسیر به کلیسای مرکزی چشمه رسیدیم که جلب توجه می کرد و جالب اینکه در داخل آن نمایشگاه فروش صنایع دستی برگزار کرده بودند. نام این کلیسا Ayios Haralambos  است که قدمت آن به سال 1832 میلادی باز می گردد.  بازدید کوتاهی انجام دادیم و به مسیر ادامه دادیم.

l5CW33UxMxB3G3p5n15uDB6xjPODju2EywQvfTFu.jpeg

9qxa7YTiBsDBICpwjqjf1gDe5saFthaWJAlngpGR.jpeg

7DyZJCBfns9PmI2kgUqKSj0NLTEreQs2VjD9KYUb.jpeg

b0xVx2da1VNbzOVPqcX9kFdQnCkBnpr4GYBzGRLY.jpeg

uB69q6C3o5rwk8vG7n1idjipFxgx6bb0UoDDsDny.jpeg

I1c75F39bqFlj29eaJuo1GPjFKPlMpMP3FQktax3.jpeg

 کلیسای مرکزی چشمه

 

در ادامه به موزه و قلعه چشمه رسیدیم که درست در مقابل بندر این شهر واقع شده بود. بلیط 8 لیری رو گرفتیم و به داخل رفتیم. قدمت این قلعه تاریخی به سال 1508 میلادی باز می گردد که برای دفاع از شهر در مقابل حمله های دریایی در زمان پادشاهی بایزدید دوم ساخته شد.

 

bTf0TkkHU1ITagkKjM5Z0HzQcCvRr27lEesD9FkY.jpeg

OB8TxNiSkRUoGHynbxxZ8KhICfUMLYf0hEvzWZdU.jpeg

iNv0StMESstoKUdKPpV4EKS21mAqisXA1mw6oV4u.jpeg

 قلعه  تاریخی شهر چشمه

 

بعد از موزه، مقصد بعدیمون بندر چشمه و قدم زدن در کنار ساحل اون بود که تجربه خوبی بود و در کافه رستوران های زیادی که در کنار ساحل اون هستند آبمیوه نوشیدیم و کمی انرژی گرفتیم. همون مسیری رو که اومده بودیم برگشتیم و سری به مغازه های که موقع اومدن چک کرده بودیم زدیم و خرید مختصر ولی بسیار مناسبی انجام دادیم. به محض رسیدن به ایستگاه دولموش، یک دولموش اومد و ما رو بعد از 10 دقیقه به ایستگاه مرکز آلاچاتی رسوند. اونجا 5 دقیقه منتظر شدیم تا دولموش مسیر هتل اومد و با اون حوالی ساعت 14 به هتل برگشتیم و مستقیم رفتیم برای ناهار.

Ri1l6RhiKXdyFSZSFH5eZKjdkxL05crdtF2VZH4k.jpeg

u7fV39PcqhWVTTP0BmpqvpOepQviU7stqHjUgL0z.jpeg

PWJzE1RP5myyhbzMiHATL1dxZMGxtFmVe8jleLyq.jpeg

 بندر چشمه

 

بعد از ناهار کمی استراحت کردیم. برنامه بعداز ظهرمون، بازدید از بندر آلاچاتی و ساحل Zio بود که هر دو نزدیک هتل واقع شده اند. حوالی ساعت 5 عصربعد از اینکه کمی انرژی گرفتیم با دولموش به سمت بندر رفتیم که فقط یک دقیقه طول کشید و نزدیک هتل بود. در بندر پیاده شدیم  و رفتیم این منطقه رو گشتیم. چندین کافه رستوران در این بندر هستند که میتونین ازشون استفاده کنید و از تماشای دریا و کشتی های تفریحی لذت ببرین(تور های کشتی طرف صبح برگزار می شوند). همچنین میتونین تورهای دریا رو هم از اینجا داشته باشین. بعد از کمی قدم زدن، به سمت ساحل Zio که در مسیر هتل مون بود به راه افتادیم. قصد شنا نداشتیم ولی دوست داشتیم افرادی که به انجام تفریحات آبی می پردازند رو تماشا کنیم، شاید ما هم یاد گرفتیم و زمانی انجام دادیم! ساحل Zio یک ساحل بسیار کوچک است که می توانید در آن شنا کنید. لازم به ذکر است که آلاچاتی یکی از قطب های آموزش موج سواری ترکیه هست و به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و کم عمق بودن سواحل آن و وجود  باد های پیوسته، باعث شده مراکز آموزش موج سواری در این منطقه رواج یابند.  بعد از این پیاده به سمت هتل برگشتیم.

2y7HN6CkgoigFNOA5ZfivBakO92fzXH7wXojUzJm.jpeg

9RdlfBR91Aa2SMIgUrcDWCnvyBNRn6zRDe4Cy2ir.jpeg

 بندر آلاچاتی

 

iwjIKTxhKZuBipjLZurNHzrWBDaGYPwoLCTsUajb.jpeg

l6z7Eptski6MRdLCaBEKkviZPBbnbOFZ6FeyQfBi.jpeg

 Zio Beach

 

ZkObUbJhwwLBLgoLNiBP25dyUAmLboJXvVOGvyxX.jpeg

F6TJwSaUcbsuHjXN7cKOnhie5rHU5kYJDFkqWTqL.jpeg

YGekOmRfNcEF7ppMeQFCTmSoC2YjIr5FX4cQscgC.jpeg

 محل انجام تفریحات آبی در کنار ساحل Zio

 

ساعت تقریبا 6:30 عصر رو نشون میداد که وارد هتلمون شدیم. بعد رفتیم تا از سونا و حمام ترکی هتل هم استفاده کنیم که جزء خدمات رایگان هتل بود و بسیار چسبید.

Eo0s566DfddH2eQhHB4WVj9cg3qe9zkfus7a8Hyb.jpeg

 لیست خدمات رایگان و پولی هتل و همچنین ساعات کار رستوران های هتل

 

6nNf2rk1WfnMAAlPGDIrUk5hncaGXXkThiQzBHIT.jpeg

SuVJG8psJ6FHtCq6qpf8c2lUKAzq1G8Tr29vwVhg.jpeg

1yhQai24diIvUO50fp9z5ceEj35V1L7Czpe4Cv1A.jpeg

 نمونه سونا و حمام ترکی در هتل های ترکیه (عکس های بالا از اینترنت و متعلق به هتل دیگری است)

 

شام رو تو رستوران خوردیم و بعدش اومدیم اتاق. بعد از مدتی دوباره رفتیم تا چایی بنوشیم و از منظره شب هتل در بالکن زیبایش لذت ببریم و به این ترتیب آخرین شبمون رو در این هتل سپری کردیم.

ssbpiykFqejqmeyKOjYo89GeTpEAhjDu9IUVDtEa.jpeg

محوطه زیبای هتل در هنگام شب (عکس شخصی نیست)

 

صبح روز بعد، بعد از صبحانه و جمع کردن وسایلمون، تا ظهر از امکانات هتل استفاده کردیم  و برای بار دوم حمام ترکی هتل رو تجربه کردیم که عالی بود  و از آخرین لحظه های بودن در این هتل نهایت استفاده رو کردیم.

Z1HMAsrCLjBrR3hybh4NzInLTgyK4KW5U33vl7Wp.jpeg

Fcafg7Iphi6UrViOtDuTkzZbrKh4ziA74HGfrEnx.jpeg

iyVBOqj0wr7Co0YFP72et7E7LIS7dtPiOeM5LSxu.jpeg

محوطه هتل

wAdtUJHhG8uZlSkPCc2eOwzMpzU36CQWGoO54KnT.jpeg

 نرخ خدمات خشکشویی هتل آلکوچلار

 

bYmgsqY95a6QzTFqY4dq5btFBehdtMFzeCgpRi17.jpeg

 هزینه صرف شده در آلاچاتی و چشمه

 

 

 در کلیپ زیر می توانید خلاصه ایی از دیدنی های قسمت اول سفر رو تماشا کنید:

 

 

 

نزدیک ظهر بود که اتاق هتل رو تحویل دادیم و با دولموش رفتیم به مرکز شهر آلاچاتی. ایستگاه های اتوبوس ازمیر حدود 20 متر پایین تر از ایستگاه دولموش هستند و برنامه مشخصی دارند. تقریبا یک ربع منتظر موندیم تا اینکه اتوبوس چشمه - ازمیر رسید و سوارش شدیم و به این ترتیب سفر ما در چشمه و آلاچاتی به پایان خودش رسید.

JCsaVhdrzW3916GW5MLwiou5ZdWCZaJkWWV9K4wF.jpeg

 ایستگاه اتوبوس آلاچاتی برای ازمیر کمی پایین تر از ایستگاه دولموش

 

در ادامه سفر بعد از حدود یک ساعت به ازمیر رسیدیم و اتوبوس ما رو در ایستگاه مربوطه پیاده کرد. معروف ترین شرکت اتوبوس در این خط، شرکت Cesme Seyahat می باشد که معمولا هر ساعت یکبار به ازمیر (و بالعکس) حرکت می کند.  هزینه اومدن از آلاچاتی به ازمیر با اتوبوس به ازای هر نفر 17 لیر می باشد. هتلی که در ازمیر رزرو کرده بودم اسمش Tempo Residence Comfort بود که با تاکسی و هزینه 30 لیری به اونجا رفتیم. وارد هتل که شدیم بلافاصله پذیرش شدیم و رسپشن هتل استقبال خیلی خوبی از ما داشت. وقتی اتاق رو تحویل گرفتیم به معنای واقعی کلمه سورپرایز شدیم. سوئیتی 50 متری بهمون تحویل دادند که بسیار مجهز بود و تمام امکانات رفاهی رو داشت. اتاق خواب جداگانه،دو دستگاه تلویزیون مختلف، میز غذاخوری، آشپزخونه و .... که همگی در حد ایده آل بودند. چیزی که بیشتر از همه به آدم می چسبید قیمت بسیار مناسب این هتل بود که این همه امکانات رو یکجا در خودش جا داده بود.

ODC8mXp7Koq20FmfohhZpyaMyrjGxQAkRLNk5g0A.jpeg

موقعیت هتل تمپو رزیدنس

 

H6Bu8H6NUjaqAeUOj8cnCQh5w7tRfL9jFqju7joC.jpeg

6pnKvbkASPoOLVC0bSXBXvU2qcFzfxVh55mEmFwM.jpeg

ymZum5vgykuzMIQrFnJWmxsgm8b5sK9sPxzVXfeZ.jpeg

  اتاق هتل تمپو رزیدنس کامفورت ازمیر ( عکس از اینترنت)

zBcO4v59vjWltsIedbDZzmwUvDuRVNFfMVe1wF9o.jpeg

 

 

بعد از مستقر شدن، چون حوالی ظهر بود برای ناهار رفتیم بیرون. کمی بالاتر از هتل رستوران های متفاوتی وجود دارند که میتونید استفاده کنید. برای ناهار اسکندر کباب و آدانا کباب سفارش دادیم که هزینه جفتشون 47 لیر شد. بلافاصله به هتل برگشتیم تا کمی استراحت کرده باشیم و پسرم مانی کمی بخوابه تا برای عصر انرژی داشته باشه.

عصر برناممون رفتن به مرکز خرید آپتیموم بود . مسیر رو از رسپشن هتل که آقایی بسیار محترم بود پرسیدیم و ایشون هم کاملا راهنمایی مون کردند. هتل تمپو رزیدنس کامفورت در بین دو ایستگاه مترو واقع شده است. ایستگاه مترو Kemer با فاصله 500 متر و ایستگاه Basmane با فاصله تقریبا 700 متر از هتل قرار دارند. برای رفتن به مرکز خرید Optimum به سمت ایستگاه مترو Kemer رفتیم. از اونجا یک ازمیر کارت به قیمت 6 لیر گرفتیم و 25 لیر  هم شارژش کردیم. سپس از طریق خط Tepekoy به ایستگاه Esbas رفتیم که درست در روبروی مرکز خرید Optimum هست. تقریبا 15 دقیقه طول کشید که به اونجا برسیم.

zXCoSqQ45QT3zC78QqeGB0LDboIIPRYAMxtyBUpy.jpeg

ndUpjLVjVxA4DBk82JPJ0CQjFbfTRuqMJwpF3cxC.jpeg

 نحوه رفتن به مرکز خرید آپتیموم

 

مرکز خرید Optimum یکی از مراکز خرید خوب ازمیر هست که میتونید از اون خرید های خوبی رو انجام بدین.  مرکز خریدی بسیار بزرگ که تقریبا اکثر برندهای مطرح هم در اون شعبه دارن.  ابتدا در یکی از کافه های اون یک بستنی  (دوندورما) خوردیم که حسابی چسبید و بعد مشغول خرید شدیم که انصافا خرید های خوب و بسیار مناسبی رو هم انجام دادیم.

 

fI5yL1GhkzoTLEfy7Nf9cl0gXSeXsdIDkVE43zsy.jpeg

rpvkaoBO6ur0jX2EHIaQTdFuljosx7TEpVk02UQy.jpeg

BWRqLoaTf35JAiTDH4PCuOH42mYIEDRgrGt72im8.jpeg

pTmvnT5UPuF51XtpbyXdnXqYdTp6oRQUg1b1eZ66.jpeg

 مرکز خرید آپتیموم

 

 ساعت تقریبا 8:30 شب بود که تصمیم گرفتیم به فود کورت این مرکز خرید بریم و شام بخوریم. شام رو در KFC و با هزینه 40 لیر خوردیم. حدود ساعت 9 از ایستگاه Esbas سوار مترو شدیم و تقریبا 20 دقیقه بعد به هتلمون رسیدیم و اولین شبمون رو در ازمیر به این شکل سپری کردیم.

 

با توجه به اینکه در این هتل صبحانه در اتاق سرو می شود، به همین منظور کارت های مخصوصی به همراه منوی صبحانه در روی میز قرار دارند که شما باید شب ها اونا رو پر کنید و به همراه منوی مورد نظر و ساعت مد نظرتون (ساعت سرو صبحانه بین ساعت 7 الی  10:30 است) پشت در آویزون کنید ( تا قبل از ساعت 6:30 صبح) . ما هم صبحانه مورد نظرمون رو از روی منو مشخص کردیم و ساعت رو برای 8 صبح فردا نوشتیم که بتونیم صبح اول وقت از هتل بزنیم بیرون. صبح روز بعد راس ساعت صبحانه رو به سوبیت آوردن. کیفیت صبحانه خوب بود و ما هم راضی بودیم.