بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/05
شماره 2455 - تاریخ 1403/02/05
آخرین اخبار
تلاش برای ارتقاء همکاری های حداکثری شرکای اجتماعی حوزه سلامت
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۶ تهران با قوت ادامه دارد
تلاش برای بهبود وضعیت ترافیک در پهنه مرکزی تهران
رونمایی از تمثال جدید سردار شهید احمد کاظمی در منطقه ۱۹
زیرگذر بزرگراه خلیج فارس به روستای پلایین با اقدامات ترافیکی ایمن سازی شد
ورودی بناهای تجاری غیر مجاز در منطقه 19 با استقرار نیوجرسی مسدود شد
دریاچه بوستان شقایق منطقه 19مجهز به محل تفریحی و فراغتی می شود
به صدا در آمدن زنگ هفته سلامت در مدارس منطقه ۱۶
شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزاد راه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
مرمت و تعویض ۴۵ گاردریل‌ در بزرگراه امام رضا (ع)
کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند
احیا آسفالت مدرسه شهید ناظم در ناحیه۶
هم اندیشی و اجرایی نمودن تصمیمات لازم به منظور بهبود وضعیت جمع آوری زباله در ناحیه۷
اجرای ۸۰ هزار متر خط کشی محوری در سال ۱۴۰۳ در منطقه ۲۱
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
نشست تخصصی مباحث ترافیکی در شمال شرق شهر
تور گردشگری افراد دارای معلولیت
پاکسازی چهره منطقه ۴ از حضور زباله گردها
جمع‌آوری ۵۰۰ کیلو زباله از محوطه ایستگاه‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
تحقق دو برابری اخذ سند برای املاک فاقد سند در بافت فرسوده نسبت به برنامه چهارم توسعه
توجه ویژه مدیریت شهری به حمل و نقل عمومی
پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک درمنطقه٢ تهران
محلات طرشت و شریف صاحب خانه محیط زیست شدند
برپایی ایستگاه های حال خوب سلامت در معابر منطقه2
آغاز عملیات نرده‌گذاری رفیوژ میانی شهید محلاتی
برگزاری آیین تجلیل از متولیان ورزش زورخانه ای و پهلوانی در منطقه ۱۲
پایانه‌های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
جلب مشارکت حداکثری شهروندان در اجرای برنامه های دوستدار محیط زیست در منطقه22
سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد
حق پخش تلویزیونی سرخابی‌ها را به سرانجام می‌رسانیم/ دریافت ۱۱۰ همت مالیات از ابربدهکاران
توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارد/خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
اجرای عملیات طعمه‌گذاری و لانه‌کوبی درنواحی شش‌گانه منطقه٦ تهران
ارتقاء سطح دانش و اشاعه فرهنگ گیاه‌ پروری بین اقشار مختلف
تجهیز و آغاز فعالیت دبیرخانه کانون های اجتماع محور در منطقه ۲۱
برگزاری ششمین جلسه هم اندیشی دبیرخانه تکریم با مسئولین تکریم ارباب رجوع مناطق ۲۲ گانه در منطقه ۲۱
حال خوش شهروندان منطقه ۴ در هفته سلامت
طرح ارزشمند "کوک چهارم"
ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی در محلات منطقه 13
معرفی پروژه مرمت و بهسازی ساختمان شهرداری منطقه۱۳ در دومین نشست احیا گران بافت تاریخی تهران
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
پاکسازی مستمر زمین های بایر و قطعات خالی سطح ناحیه۳
آماده باش عوامل خدمات شهری در منطقه ۵
در روز جهانی زمین پاک رود دره کن از زباله‌ها پاکسازی شد
افزایش ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در منطقه ۲۲
کاشت یک صد درختچه در بوستان های منطقه 17
هفته سلامت در منطقه ۱۷
کد خبر: 121326 | تاریخ : ۱۳۹۶/۹/۲۴ - 18:18
حرف های عجیب شهرداری در مورد کتک زدن دستفروش+فیلم

حرف های عجیب شهرداری در مورد کتک زدن دستفروش+فیلم

شرکت شهربان شهرداری تهران با توجه به انتشار فیلم ضرب و شتم یک دستفروش توضیحاتی را مطرح کرد و دستفروش جوان را یک تبعه افغان غیر مجوز صادر کرد.

نوآوران آنلاین- اما به راستی کاش بند 6 این جوابیه در بند اول مطرح می شد و یا بند آخر که به رسانه ها توصیه شده است اصلا حذف می شد. توصیه ما به شهرداری تهران: اولا: جایگاه انسان به افغانی بودن یا قوم خاصی بودن نیست. دوم: در صورت تخلف یک شخص قانون می تواند بهترین مرجع باشد و مطمئنا اگر مامور پلیسی که همراه همکاران سد معبر بود وظیفه اش را درست انجام می داد این مشکل پیش نمی آمد. سوم: برخورد با توهین و ضرب و شتم ماموران سد معبر بحث جدیدی نیست که همکاران شهرداری از رسانه ها درخواست رعایت اصول حرفه ای و اخلاق رسانه ای را کرده اند. چهارم:این نخستین بار نیست که شاهد چنین برخوردهای از سوی شهرداری چی ها بوده ایم تا جاییکه باعث مرگ دستفروش ها و خریداران ضایعات نیز شده اند بهتر است به جای آوردن عذر بدتر از گناه چاره جویی شود و شهرداری چی ها از چنین اقدامات خشنی برحذر بمانند. پنجم :از ماموران پلیس نیز می خواهیم به قوانین آشنا باشند و احساس امنیت را به شهروندان بدهند نه اینکه با استفاده از لباس مقدس پلیس خودشان بداخلاقی های اجتماعی داشته باشند.

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی شهربان شهرداری تهران، در خصوص کلیپ منتشر شده با محتوای درگیری ماموران رفع سدمعبر با یک دستفروش جوان در تهران، چند نکته را در راستای عمل به وظیفه پاسخگویی به شهروندان و نیز با هدف تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رساند:
1- ماموران رفع سدمعبر منطقه 6 تهران، طی یکماه اخیر، بارها به دستفروش مذکور (با نام ملکشاه) که از اتباع خارجی اهل افغانستان است جهت اشغال نکردن پیاده رو (معبر عمومی) تذکر داده بودند اما این دستفروش متخلف به پشتوانه تعدادی از هموطنان افغانی خود، با بی‌احترامی به قانون، همچنان به اشغال معبر عمومی و سد کردن راه شهروندان ادامه داده بود. در روز حادثه  نیز، به دنبال تماس شهروندان با سامانه 137 شهرداری و اعتراض به سدمعبر دستفروش مذکور، با آمریت و دستور شهرداری ناحیه به محل اعزام می‌شوند.
2- کلیپ منتشر شده، گویای تمام ماجرا نیست و واقعه را از ابتدا روایت نمی‌کند. آغاز کننده این درگیری، دستفروش افغانی است که با حمایت هموطنانش و با فحاشی به ماموران رفع سدمعبر، از جمع کردن بساط خودداری می‌کند. وی همچنین با مامور نیروی انتظامی حاضر در محل نیز درگیر شده است.
3- فیلم این درگیری، توسط یکی از هموطنان افغانی این فرد متخلف، ضبط و منتشر شده است بدون آنکه در آن، اشاره‌ای به خارجی بودن تابعیت دستفروش شود! در حقیقت، جمعی از اتباع افغانی در این محدوده و دیگر نقاط شهر، با تشکیل تیم‌هایی به صورت سازماندهی شده و هماهنگ، اقدام به اشغال معابر عمومی جهت دستفروشی کرده‌اند.
4- طبق اظهارات افسر پرونده، این تبعه افغانستانی، فاقد اوراق تردد و هویتی بوده و به صورت قاچاق  و غیرقانونی به ایران وارد شده است. وی در حال حاضر به دلیل ورود غیرقانونی به ایران، تمرد از مامور قانون، فحاشی و درگیری فیزیکی در بازداشت به سر می‌برد.
5- در این محدوده (چهارراه ولیعصر)، در راستای تسهیل رفت و آمد شهروندان و نیز کمک به امرار معاش دستفروشان نیازمند، طرح ساماندهی دستفروشان استمرار دارد و این عزیزان فقط در ساعات تعیین شده (از مغرب به بعد) مجاز به حضور هستند. این در حالیست که دستفروش مذکور، به کرات در ساعات ممنوعه اقدام به فعالیت کرده است.
6- فارغ از تابعیت دستفروش متخلف، با توجه به ممنوعیت درگیری فیزیکی در آیین‌نامه انضباطی نیروهای انضباط شهری، ماموران خاطی توسط کمیته تخلفات شرکت شهربان شهرداری تهران از کار تعلیق شده‌اند و به زودی حکم نهایی درباره آنان صادر و اطلاع‌رسانی خواهد شد.
7- با توجه به رصد و شناسایی‌های صورت گرفته، طیفی از بساط‌گستران که معابر عمومی را اشغال کرده‌اند و‌ متکدیانی که در چهار راه‌ها از خودروها تکدی‌گری می‌کنند، جزو اتباع خارجی غیرمجاز هستند.
8- درخواست ما از رسانه های شریف این است که در راستای رعایت اصول حرفه‌ای و اخلاق رسانه‌ای، بدون اطلاع از کم و کیف چنین موضوعاتی و دلایل وقوع آن، از انتشار ناقص محتوا در این موارد که سبب جریحه‌دار کردن احساسات عمومی و حمایت ناخواسته از متخلفین است خودداری فرمایند.

 نظر یک کارشناس حقوقی

به نظر می‌رسد نماینده محترم روابط عمومی شهربان از قوانین کیفری کشورمان اطلاعی ندارند. به عرض ایشان می‌رساند درگیری با دیگری و ایراد ضرب عمدی چنانچه بدون مجوز قانونی باشد جرم  است و چنانچه از جانب مأمور رفع سد معبر ارتکاب یابد علاوه بر تخلف انضباطی مرتکب جرم شده‌ رسیدگی به آن در صلاحیت مراجع قضایی است نه کمیته رسیدگی به تخلفات! ایضاً اگر علاوه بر ضرب وارده، آسیب جسمی، جرح یا حتی تغییری در رنگ پوست واقع شده باشد مرتکب مضاف بر مجازات مقرّر در قانون  به پرداخت دیه مقرّر محکوم خواهد شد. نکته قابل تأمل اینکه نماینده روابط عمومی شهربان در ابتدای عرائضشان فرموده‌ است "بروز درگیری نیروهای سد معبر با شهروندان متخلف که فحاشی می‌کنند امری اجتناب ناپذیر است!!!". همین گفته ایشان ناخواسته تجویزی برای رفتارهای خلاف قانونِ دیگر مأموران شهرداری است. اگر ما خود را ملتزم و پایبند به قانون می‌دانیم و ادعای اجرای عدالت داریم در هیچ جای قانون تجویزی برای ضرب و جرح شهروندان توسط عوامل شهرداری حتی اگر شهروندی متخلف، مرتکب فحاشی و هتاکی شده باشد وجود ندارد لذا وقتی چنین تجویزی وجود ندارد مسئولان در هر رده‌ای که باشند برای توجیه عملکرد خلاف قانون نیروهای تحت امر خود حق ندارند امر ممنوعی را مباح جلوه دهند که این به نوبه‌ی خود ترویج قانون‌شکنی است. به امید آنکه مسئولان در هر رده و منصبی که هستند بجای توجیه اعمال خلاف قانون اولاً فرهنگ عذرخواهی از مردم را بیاموزند و با پذیرش اشتباهی که واقع شده است از مردم پوزش بخواهند ثانیاً برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه چاره‌ای بیاندیشند. نکته پایانی که خطاب به خودم و هموطنان عزیز است اینکه همواره مراقب شیطنت‌ آنهایی باشیم که می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند لذا شایسته فهم و درک ماست که اشتباه یک نفر را به عموم تعمیم ندهیم. بروز اشتباه از سوی یکی از عوامل اجرایی شهرداری حتی اگر وقوع جرمی باشد به هیچوجه نافی زحمات و جانفشانی‌های عاشقانه‌ی عزیزانی نیست که شبانه‌روزی در شهرداری مشغول ارائه خدمات به شهروندان هستند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.