بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/29
شماره 2470 - تاریخ 1403/02/29
آخرین اخبار
تیم ملی تکواندوی ایران قهرمان آسیا شد
ورود دلار به کانال ۵۷ هزار تومان/ ادامه روند کاهشی نرخ ارز
آرامگاه خشایارشا در تهدید است؟
مجمع تشخیص مصلحت لایحه حمایت از خانواده را تعیین تکلیف کرد
اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی درناحیه٢ منطقه٦
شهردار منطقه۶ میهمان منزل شهدا شد
توافق دوشان‌تپه تصویب شد
برگزاری پویش یکشنبه با ورزش بانوان
۶۰ مصوبه، رهاورد سومین بازدید میدانی شهردار منطقه ۱۵، از ناحیه یک بود
پاکسازی ۱۱۰ متر مربع جداره ها در منطقه ۲۱
نصب ۱۴۴ تابلو قدم شمار در منطقه ٢١
-از کادر آموزشی مدارس استثنایی منطقه۴ تقدیر شد
اهتزاز پرچم رضوی در محوطه برج میلاد
منطقه ١٢ تهران درآستانه میلاد امام رضا (ع) غرق نور و سرور شد
توسعه پارکینگ های منطقه راهکار کاهش مشکلات ترافیکی است
قطعی برق روشنایی داخلی ایستگاه میرزای شیرازی برطرف شد
لایروبی بیش از 10 هزار متر از انهار معابر سطح منطقه 17
اجرای لوله گذاری ۴ کیلومتری فضای سبز بزرگراه شهید خرازی
اجرای طرح مبارزه با حیوانات موذی در منطقه۲۲
یادداشت مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی
چه فرقی می‌کند پنجشنبه تعطیل باشیم یا شنبه؟
تولید بیش از 56 هزار تن شمش آلومینیوم طی ماه نخست 1403
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه‌قضاییه غیرعلنی نیست/ با ناشران اسناد مالی مردم برخورد می‌کنیم
چرا مالیات مشاغل و اصناف ناچیز است؟
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
بومی‌سازی جوهرهای نانو آنتی‌باکتریال خودکار در کشور
جبهه مقاومت نیازمند روایت صحیح و هنرمندانه است
بهسازی محورهای مواصلاتی در حریم منطقه ۲۲
رفع آخرین معارض پروژه آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
پایش آسفالت معابر منطقه ٦ تهران زیر ذره بین سازمان بازرسی شهرداری تهران
اتمام عملیات آسفالت و تبدیل انهار به کانیو در معابر خیابان لقمان منطقه 19
عملیات اجرایی آسفالت ریزی بلوار شقایق در منطقه 19آغاز شد
بهسازی مسیر خاکی2 هزار متر مربعی ضلع غربی بلوار یادگار با تخلیه 50 کامیون تراشه آسفالت
122 نقطه از معابر شهری منطقه 19 با پخش 75 تن آسفالت بهسازی شد
اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز محور آزادگان در منطقه 19 با تعویض گاردریل و اجرای تک جدول
انهار معابر شهیدان لطیفی و ورامینی در منطقه 19 به کانیو تبدیل شد
افزایش روشنایی پایه چراغ های ۹ متری بلوار میلاد در قالب پروژه های «من شهردارم دو»
۲ هزار دانش آموز دختر منطقه۱۳ تکریم شدند
رصد مدیران شهری از پروژه های ترافیکی شمال شرق شهر
سیر تکامل روابط عمومی و ارتباطات در گذر زمان به تصویر کشیده می شود
پل تندرستی بزرگراه شهید همت درآینده نزدیک آماده بهره برداری می شود
ایستگاه های سیار «آینده شبیه توست» میزبان دختران منطقه2
نصب ابرپرچم‌های امام رضا (ع) در ۲ نقطه از منطقه ۱۶
روشنایی معابر در طرح تحول خدمت تأمین می شود
نمایشگاه و کارگاه هنری ارتباطات و روابط عمومی در منطقه ۴ تهران
آغاز مرحله جدیدی از پروژه ساماندهی حاملان بار با چرخ دستی در بازار تهران
صرف بیش از ١٠٠ هزار متر‌مربع پوشاننده برای پاکسازی و زیباسازی جداره‌ها و نما‌های فرسوده هر ماه
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
جمع آوری 12 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در منطقه 17
کد خبر: 120912 | تاریخ : ۱۳۹۶/۹/۲۱ - 20:05
درستان را بلند بخوانید

درستان را بلند بخوانید

یکی از دغدغه های مهم و همیشگی دانش آموزان و دانش جویان، یادگیری دروس و به خاطر سپردن بهتر آن ها است. نتایج یک مطالعه در این رابطه نشان می دهد مطالبی که فرد با صدای بلند می خواند، بسیار بهتر در حافظه باقی می مانند.

نوآوران آنلاین

بیشتر مردم در همان دوران کودکی و پس از یادگرفتن نحوه تلفظ واژگان و حروف، خواندن با صدای بلند را متوقف کرده و بدون صدا مطالب مختلف را مطالعه می کنند. این موضوع در حالی است که نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که خواندن متون مختلف با صدای بلند سبب می شود آن ها را به نحو بهتری در ذهن نگهداشته و یاد بگیریم.

در این مطالعات پژوهشگران از 75 دانش آموز خواستند که تعداد 160 واژه مختلف را با صدای بلند قرائت کنند. در مدت زمان چهارده روز پس از این آزمایش، پژوهشگران به بررسی 80 واژه از بین 160 واژه ارائه شده به روش های مختلف پرداختند به این ترتیب که صدای تلفظ واژگان ضبط شده خود فرد یا صدای فرد دیگری که این واژه ها را خوانده بود برای وی پخش شده، از شرکت کنندگان درخواست شد این واژه ها را مجددا به صورت صامت و بی صدا مطالعه کرده و یا آن ها را دوباره با صدای بلند بخوانند.

در این مطالعات پژوهشگران برای بررسی و کسب اطمینان از صحت کار، از وجود دانش آموزان مختلف و تکنیک های متفاوت استفاده کردند. در ادامه، واژه های مختلفی به دانش آموزان نشان داده شده و از آن ها خواسته شد تا مشخص کنند آیا این واژه در بین لغت های خوانده شده بود یا نه؟

نتایج مطالعات انجام شده نشان می داد که موثر ترین روش یادگیری متون، خواندن بلند آن ها است زیرا افرادی که هر دو بار واژه ها را به صورت بلند خوانده بودند به 77 درصد سوالات پاسخ درست داده و بهتر از سایر گروه ها عمل کردند. در ادامه شنیدن صدای بلند ضبط شده، شنیدن صدای دیگران و در خاتمه، خواندن در سکوت متون در رده های بعدی قرار گرفتند.

در این بررسی ها به دلیل تفکیک دقیق بخش های مختلف روند مطالعاتی، پژوهشگران نتیجه گرفتند که سودمندی این روش برای به حافظه سپردن متون تنها از طریق خواندن و یا گوش کردن حاصل نشده و زمانی که فرد خودش متون را بلند خوانده و به صدای خود گوش کند نتایجی به مراتب بهتر حاصل خواهد کرد.

به گفته این محققان، زمانی که فرد متنی را با صدای بلند خوانده و برای خود تکرار می کند، مطالب به نحو بسیار بهتری در ذهن وی باقی مانده و میزان یادگیری به نسبت زمانی که فرد مطالب را بی صدا و در ذهن خود می خواند، بیشتر است.

شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی حافظه (Memory) منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.