بیمه مرکزی
روزنامه نوآوران - 1396/09/04
شماره 889 - تاریخ 1396/09/04
آخرین اخبار
کوهی عجیب و غریب که سفید است+عکس
شهر فاس بزرگترین شهر مراکش , چقدر زیباست +عکس
توریست خارجی از عکس های جالبش از ایران که قبل انقلاب سفر کرده بود رونمایی کرد+عکس
کشف شکافی بزرگ که در اثر زلزله در کوه های کرمانشاه ایجاد شده+فیلم
مادر اراکی با سه بچه اش الکی الکی مردند
دزد بزرگ بعد از زندان هم آدم نشد و باند بزرگتری را درست کرد+عکس
دکتر معروف به جرم آزار جنسی زنان بازداشت شد+عکس
نجات معجزه آسای یک ورزشکار +عکس و فیلم
انواع اسلحه با نصف قیمت+عکس
کاپیتان تیم ملی ترکیه هواپیما را نشاند+عکس
مرد وسواسی بخاطر آشغال پسر همسایه را کشت+عکس
پارس آباد باز خبر ساز شد! پیدا شدن جسد یک جوان در سیفون کانال آب+عکس
با نقشه دختره را کشیدمش پارک و به او ...+عکس
دختری که قربانی تجارت فحشا شد در دنیا غوغا کرد+عکس
ببین دیگه از کجاها مواد در میارند .چجوری این جاسازی ها به فکرشون می رسد+عکس
پدر بیرحم بعد از کشتن همسرش , بچه اش را در بی آر تی رها کرد+عکس
خودرو لوکس و لاکچری پلیس ایران در مناطق آزاد؟!+فیلم
مردی که اقدام به رواج همجنسگرایی در ایران می کند
نجات معجزه آسای یک عابر پیاده+عکس
7 استان را آب برد+عکس
کمک های مردی در مناطق زلزله زده آتش گرفت
یک موتور سمند را چپ کرد+عکس عجیب
جوانی که خودکشی میخواست بکند بیشتر معرکه گیری میکرد+عکس
فست فود این بیماری ها را تحریک میکند
40 ساله ها این کارها را انجام دهید تا جوان شوید
سرقت مسلحانه به مغازه های محله
زنی که به قاضی توهین کرد و او را کافر خطاب کرد,قاضی هم ...
صبحانه‌ای مخصوص برای داشتن پوستی زیبا+ اینفوگرافیک
حراجمعه واقعی به این میگن+عکس
تا 10 آذر سرویس های خود را تمدید کنید+ جدول
سیرک بزرگ در کرج آتش گرفت
کارواش وسط اتوبان فقط در ایران می بینید+عکس و فیلم
بازیگر معروف ایرانی جایزه بزرگش را به زلزله زدگان هدیه داد+عکس و فیلم
مشکی پوش معروف سفید پوش شد+عکس
زلزله این بار شهری دیگر در کرمانشاه را لرزاند
عروس به جای خانه بخت راهی بیمارستان شد +عکس
داعشی ها به خودشان هم رحم نکردند+ عکس(18+)
دلاور خان معروف کشته شد
ورودمسافران با آیفون 10مشکلی ندارد
خانم که در ارتفاعات تهران گرفتار شده بود نجات پیدا کرد
گلگسی 9 در نمایشگاه CES 2018 رونمایی می شود
یک جوان تهرانی کلاه آبادانی ها را برداشت
خودروهای غیر استاندارد چینی توقیف شدند
نماینده رنو 4 میلیارد جریمه خودرو دارد
در اثر چپ شدن پراید یک کودک دو ساله کشته شد
شاسی بلند لامبورگینی روزنمایی شد+ عکس
کشف اسنادی از شهرداری که نشان می دهد میلیاردها تومان ....شده است
واکنش وزیر صنعت به افزایش قیمت خودرو
برف عروسی را به اورژانس تبدیل کرد+عکس
سیرک کرج خاکستر شد
کد خبر: 116242 | تاریخ : ۱۳۹۶/۸/۲۳ - 21:39
انرژی خودتان را ده برابر کنید

انرژی خودتان را ده برابر کنید

گاهی اوقات مشکل احساس ضعف در بدن در کمبود خواب است، اما عادت‌های ورزشی یا غیر ورزشی نیز ممکن است باعث کاهش سطح انرژی بدن شوند.

نوآوران آنلاین-

به طور حیرت انگیزی هر چیزی مثلاً اینکه چگونه میز کارتان را بچینید و تزیین کنید نیز بر سطح انرژی اثرگذارند و ممکن است به حفظ انرژی شما یا افزایش سطح انرژی شما کمک کند. برخی از این موارد را در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

1- صبحانه بخورید

خوردن صبحانه مقوی شما را در طی روز هشیارتر نگه می‌دارد. در مطالعه‌ای که در دانشگاه کاردیف انجام شد نشان داد افرادی که از غلات غنی از فیبر در وعده غذایی صبحانه استفاده می‌کنند ده درصد کمتر از بقیه افراد احساس خستگی می‌کنند، کمتر در معرض افسردگی قرار می‌گیرند و نیز مهارت‌های شناختی بهتری دارند. اولین نظریه این است که فیبر به کاهش آرام‌آرام جذب غذا در معده کمک می‌کند که سطح قند خون شما را ثابت نگه داشته و در نتیجه سطح انرژی تا مدت زمان بیشتری بالا باقی می‌ماند.

2- مصرف قهوه در کسب انرژی اثر دارد، اما چقدر؟ و چگونه؟

متخصصان معتقدند بهترین راه این است که بر کافئین خیلی تکیه نکنیم؛ اما اگر عادت به خوردن آن پیدا کرده‌اید، توصیه می‌کنیم که میزان قهوه‌ای که در هر روز مصرف می‌کرده‌اید را در طی روز تقسیم کنید. متخصصان علم خواب توصیه می‌کنند مصرف میزان اندک کافئین (هشت اونس قهوه یا کمتر) در هر چند ساعت یک بار، شما را بیدار، هشیار و متمرکزتر نگه می‌دارد؛ هنگامی که شما یک لیوان پر و بزرگ قهوه می‌خورید، ناگهان میزان کافئین خون افزایش می‌یابد اما اگر آن را تقسیم کنید کافئین در خون در سطح ثابتی باقی می‌ماند.

3- وعده‌های غذایی را افزایش دهید

مصرف وعده‌های غذایی اندک هر سه یا چهار ساعت یک بار در روز سطح قند خون شما را متعادل نگه می‌دارد این کار سبب می‌شود که دچار ضعف و کمبود انرژی نشوید و در عین حال از پرخوری جلوگیری می‌کند. دقت کنید هر وعده غذایی حاوی کربوهیدرات، پروتئین، چربی‌های مفید مانند روغن زیتون باشد؛ غذایی حاوی 120 گرم مرغ و سبزیجات به همراه روغن زیتون.

4- در میز کار یا در اتاق کارتان گلدان گل تازه داشته باشید

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که نگهداری گلدان در اتاق کار باعث می‌شود که اضطراب کمتری احساس کنید. توصیه می‌کنیم از گلدان‌هایی که در اندازه کوچک و راحت پرورش می‌یابند استفاده کنید.


5- از شام کودکان الگو بگیرید

کودکان معمولاً کره بادام زمینی را دوست دارند. این ماده غذایی غنی از منیزیم است که انرژی مورد نیاز سلول‌ها را تأمین می‌کند؛ منابع دیگر غنی از منیزیم و پتاسیم شامل میوه‌ها، سبزیجات، دانه‌ها و آجیل‌ها هستند.

6- آب بخورید

متخصصان اعلام می‌کنند که نیمی از افرادی که از خستگی شکایت می‌کنند، دچار کم آبی هستند. مصرف به اندازه و به موقع آب یکی از راه‌های ساده برای حفظ انرژی بدن و متمرکز نگه داشتن ذهن است. در مطالعه‌ای که بر روی ورزشکاران انجام شد، نتایج نشان داد که نود و دو درصد از این گروه آزمودنی، پس از پانزده ساعت کم آبی و بدون مصرف مایعات مغذی احساس خستگی کردند؛ آن‌ها همچنین دچار مشکل در تمرکز کردن و مشکلاتی در حافظه شدند. پس هر ساعت یا هر دو ساعت یک بار مقداری آب مصرف کنید تا احساس تشنگی نکنید.

7- یک فنجان چای بخورید

پژوهشی اخیر نشان می‌دهد که همراهی کافئین با آمینواسید آل تئانین، که در چای وجود دارد باعث کاهش خستگی و افزایش میزان سطح هشیاری، سرعت واکنش و حافظه می‌شود. همچنین نتایج پژوهش دیگری نشان داد افراد بزرگسالی که چهار بار در روز به مدت شش هفته چای نوشیده‌اند؛ سطح هورمون استرس(کورتیزول) کمتری را درست کمی بعد از مواجهه با یک مشکل تجربه می‌کنند؛ این مطالعه در مقایسه با افرادی انجام شد که از نوشیدنی دارونما استفاده کرده بودند.

8- پیاده‌روی ده دقیقه‌ای در هر روز را فراموش نکنید

به یاد داشته باشید که پژوهش‌های اخیر در ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد زنانی که هفتاد دقیقه در هفته (ده دقیقه در روز) پیاده روی می‌کنند در طی شش ماه، هجده درصد انرژی بیشتری نسبت به افرادی دارند که این کار را نمی‌کنند. این‌گونه افراد گزارش کرده‌اند که احساس شادابی ذهنی بیشتر و اعتمادبه‌نفس بیشتری دارند و درد کمتری احساس می‌کنند و نیز پله‌ها را راحت‌تر بالا می‌روند. پس این ده دقیقه‌های طلایی را از دست ندهید.

9- از موسیقی و صداهای زیبا استفاده کنید

اگر پشت میزتان احساس خستگی می‌کنید در حین کار کردن به موسیقی یا نواهای دینی گوش بدهید. افرادی که از این شیوه استفاده می‌کنند، ده درصد کارایی بیشتری دارند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.