تامین اجتماعی
بانک مهر اقتصاد
روزنامه نوآوران - 1397/07/03
شماره 1117 - تاریخ 1397/07/03
آخرین اخبار
انتشار كتاب سالنامه آماري سال 96
سامسونگ جوایز مسابقات جهانی طراحی را درو کرد
29 مهرماه نهمین مرحله قرعه‌کشي سپرده‌هاي قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک انصار برگزارمي‌شود
بیان عملکرد شرکت لیزینگ مهر کشاورزی از زبان مدیر عامل و رییس هیات مدیره این شرکت
وزیران پیشنهادی کار و اقتصاد هفته آینده معرفی می شوند
اهمیت سلامت روان دانش آموزان/ راهکارهای ارتقای سلامت روان در مدارس
اختلالات شایع گوارشی سوء هاضمه
دستگیری زنی که موبایل زائران را می‌دزدید
عاشورا هنوز در کدام موزه‌ها زنده است؟
هنگام پلک زدن مغز ما از محیط اطراف "عکس" می‌گیرد
شهرآورد پایتخت از زاویه فرا ورزش
15 مورد قاچاق انسان لو رفت
کشف ۸۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در غرب استان تهران
دوئل مسلحانه خونین در چوار ایلام
کشف جسد حلق آویز مرد 50 ساله روی پلی حوالی پارک ملت ! + جزییات
چاقی مهم‌ترین علت سرطان در زنان
آخوندی و ربیعی گزینه‌های پیشنهادی برای شهرداری تهران
پارک آبی متروکه تهران چه راز شومی دارد؟
اما و اگر های مصرف چای
آتش، جان سرباز وظیفه‌ شناس را گرفت +عکس
اخطار به برج های نا ایمن منطقه
مراسم یادبود شهید آتش‌نشان امید عباسی
برگزاری نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی از دوشنبه
سقوط مرگبار کامیون به دره ای در جاده کجور
این 3 ناخدا در هرمزگان چه کردند؟!
احمد 20 ساله، سارق سریالی تهران به دام افتاد ! + جزییات
راز قتل هولناک مرد کارتن خواب زیر پل آیت الله سعیدی فاش شد ! + جزییات
عوامل بروز شپش سر در دانش‌آموزان + توصیه‌های وزارت بهداشت
تامین مالی ۲۰ شرکت دارویی داخلی توسط اگزیم‌ بانک ایران
بازسازی صحنه سلاخی دخترخاله در مشهد توسط پسر 25 ساله !
قتل فجیع دختر 12 ساله در جنوب تهران به دست پدرش ! + جزییات
صورت‌های مالی بانک توسعه صادرات در سال ۹۶ تصویب شد
مرگ ۲ کولبر بر اثر انفجار مین در مریوان
پیام مدیر عامل بانک مهر اقتصاد در پی حادثه تروریستی اهواز
کارت های بانکی تان را با «بله» مدیریت کنید
توضیحات ٩‌گانه مدیر عامل بانک صادرات ایران به بورس
آفت درختان نارون در شمال تهران کنترل شد
ولایتی: خواب آشفته ترامپ و پمپئو برای دیدار با مقامات عالی ایران تعبیر نخواهد شد
انتصاب اعضای جدید هیات عامل بانک ایران زمین
مسئولیت «سکه ثامن» با کیست
هشدار پلیس فتا در ارتباط با نرم افزارهای جاسوسی
سرنوشت شوم دختر 15 ساله ای که فرار را به قرار ترجیح داد !
درخواست عجیب شوهر بی غیرت، زن بی نوا را از خانه فراری داد
کفترباز به خانه همسایه ها سرک می کشید !
با شروع مدرسه مواظب ساختار قامتی فرزندانمان باشیم
عرضه گوشت و مرغ تنظیم بازار در شعب افق کوروش
‌‌تابلو خیابان شهید باهنر ساختگی است
پرداخت سرانه ۱۲۰ هزارتومانی به دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد
خروج محصولات پتروشیمی از بورس تولیدکنندگان را نابود می‌کند
بورس کالا بهترین بستر برای حمایت همزمان از تولید کننده و مصرف کننده
کد خبر: 116242 | تاریخ : ۱۳۹۶/۸/۲۳ - 21:39
انرژی خودتان را ده برابر کنید

انرژی خودتان را ده برابر کنید

گاهی اوقات مشکل احساس ضعف در بدن در کمبود خواب است، اما عادت‌های ورزشی یا غیر ورزشی نیز ممکن است باعث کاهش سطح انرژی بدن شوند.

نوآوران آنلاین-

به طور حیرت انگیزی هر چیزی مثلاً اینکه چگونه میز کارتان را بچینید و تزیین کنید نیز بر سطح انرژی اثرگذارند و ممکن است به حفظ انرژی شما یا افزایش سطح انرژی شما کمک کند. برخی از این موارد را در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

1- صبحانه بخورید

خوردن صبحانه مقوی شما را در طی روز هشیارتر نگه می‌دارد. در مطالعه‌ای که در دانشگاه کاردیف انجام شد نشان داد افرادی که از غلات غنی از فیبر در وعده غذایی صبحانه استفاده می‌کنند ده درصد کمتر از بقیه افراد احساس خستگی می‌کنند، کمتر در معرض افسردگی قرار می‌گیرند و نیز مهارت‌های شناختی بهتری دارند. اولین نظریه این است که فیبر به کاهش آرام‌آرام جذب غذا در معده کمک می‌کند که سطح قند خون شما را ثابت نگه داشته و در نتیجه سطح انرژی تا مدت زمان بیشتری بالا باقی می‌ماند.

2- مصرف قهوه در کسب انرژی اثر دارد، اما چقدر؟ و چگونه؟

متخصصان معتقدند بهترین راه این است که بر کافئین خیلی تکیه نکنیم؛ اما اگر عادت به خوردن آن پیدا کرده‌اید، توصیه می‌کنیم که میزان قهوه‌ای که در هر روز مصرف می‌کرده‌اید را در طی روز تقسیم کنید. متخصصان علم خواب توصیه می‌کنند مصرف میزان اندک کافئین (هشت اونس قهوه یا کمتر) در هر چند ساعت یک بار، شما را بیدار، هشیار و متمرکزتر نگه می‌دارد؛ هنگامی که شما یک لیوان پر و بزرگ قهوه می‌خورید، ناگهان میزان کافئین خون افزایش می‌یابد اما اگر آن را تقسیم کنید کافئین در خون در سطح ثابتی باقی می‌ماند.

3- وعده‌های غذایی را افزایش دهید

مصرف وعده‌های غذایی اندک هر سه یا چهار ساعت یک بار در روز سطح قند خون شما را متعادل نگه می‌دارد این کار سبب می‌شود که دچار ضعف و کمبود انرژی نشوید و در عین حال از پرخوری جلوگیری می‌کند. دقت کنید هر وعده غذایی حاوی کربوهیدرات، پروتئین، چربی‌های مفید مانند روغن زیتون باشد؛ غذایی حاوی 120 گرم مرغ و سبزیجات به همراه روغن زیتون.

4- در میز کار یا در اتاق کارتان گلدان گل تازه داشته باشید

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که نگهداری گلدان در اتاق کار باعث می‌شود که اضطراب کمتری احساس کنید. توصیه می‌کنیم از گلدان‌هایی که در اندازه کوچک و راحت پرورش می‌یابند استفاده کنید.


5- از شام کودکان الگو بگیرید

کودکان معمولاً کره بادام زمینی را دوست دارند. این ماده غذایی غنی از منیزیم است که انرژی مورد نیاز سلول‌ها را تأمین می‌کند؛ منابع دیگر غنی از منیزیم و پتاسیم شامل میوه‌ها، سبزیجات، دانه‌ها و آجیل‌ها هستند.

6- آب بخورید

متخصصان اعلام می‌کنند که نیمی از افرادی که از خستگی شکایت می‌کنند، دچار کم آبی هستند. مصرف به اندازه و به موقع آب یکی از راه‌های ساده برای حفظ انرژی بدن و متمرکز نگه داشتن ذهن است. در مطالعه‌ای که بر روی ورزشکاران انجام شد، نتایج نشان داد که نود و دو درصد از این گروه آزمودنی، پس از پانزده ساعت کم آبی و بدون مصرف مایعات مغذی احساس خستگی کردند؛ آن‌ها همچنین دچار مشکل در تمرکز کردن و مشکلاتی در حافظه شدند. پس هر ساعت یا هر دو ساعت یک بار مقداری آب مصرف کنید تا احساس تشنگی نکنید.

7- یک فنجان چای بخورید

پژوهشی اخیر نشان می‌دهد که همراهی کافئین با آمینواسید آل تئانین، که در چای وجود دارد باعث کاهش خستگی و افزایش میزان سطح هشیاری، سرعت واکنش و حافظه می‌شود. همچنین نتایج پژوهش دیگری نشان داد افراد بزرگسالی که چهار بار در روز به مدت شش هفته چای نوشیده‌اند؛ سطح هورمون استرس(کورتیزول) کمتری را درست کمی بعد از مواجهه با یک مشکل تجربه می‌کنند؛ این مطالعه در مقایسه با افرادی انجام شد که از نوشیدنی دارونما استفاده کرده بودند.

8- پیاده‌روی ده دقیقه‌ای در هر روز را فراموش نکنید

به یاد داشته باشید که پژوهش‌های اخیر در ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد زنانی که هفتاد دقیقه در هفته (ده دقیقه در روز) پیاده روی می‌کنند در طی شش ماه، هجده درصد انرژی بیشتری نسبت به افرادی دارند که این کار را نمی‌کنند. این‌گونه افراد گزارش کرده‌اند که احساس شادابی ذهنی بیشتر و اعتمادبه‌نفس بیشتری دارند و درد کمتری احساس می‌کنند و نیز پله‌ها را راحت‌تر بالا می‌روند. پس این ده دقیقه‌های طلایی را از دست ندهید.

9- از موسیقی و صداهای زیبا استفاده کنید

اگر پشت میزتان احساس خستگی می‌کنید در حین کار کردن به موسیقی یا نواهای دینی گوش بدهید. افرادی که از این شیوه استفاده می‌کنند، ده درصد کارایی بیشتری دارند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.