تامین اجتماعی
بانک مهر اقتصاد
روزنامه نوآوران - 1397/03/29
شماره 1039 - تاریخ 1397/03/29
آخرین اخبار
کاهش ۳۰درصدی درآمد شهرداری از محل فروش طرح ترافیک
شهرداری مجوزی برای ساخت پلاسکو صادر نکرده است
لاریجانی، مهمان ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استانها
سنگهایی به ارزش 2 میلیارد تومان در قم کشف شد
امدادرسانی هلال‌احمر گیلان به سه مصدوم و 9 کودک
آتش سوزی پمپ بنزین در بندرکنگ 3 مصدوم داشت
فوران سنگ های قیمتی از آتشفشان هاوایی + عکس
عجیب‌ترین درخت ابریشمی + عکس
رنگی‌ترین کلیسای جهان
دستگیری ۱۰ کارمند رشوه بگیر + جزییات
تصادف خونین ۳ خودرو در پلدختر/ ۲ نفر کشته و ۱۸ نفر مجروح شدند
کشف تخلفات مالی در شورا ممکن نیست
بازگشایی پیاده راه ۱۷شهریور در چند فاز
۴۰هزار تاکسی امسال نوسازی می‌شود/ وجود ۱۲۰هزار تاکسی فرسوده
علی کریمی به دادسرا احضار شد + جزییات
مصدومیت کارگر معدن قشلاق آزادشهر
دستگیری 30 دختر و پسر با لباس های ناجور در پارتی شبانه گیلان
نوبخت: برگزاری جلسه شورای عالی هماهنگی برای مدیریت تحریم‌ها با حضور سران سه قوه
نزاع مرگبار سرایدار با کارگر در پاساژ مولوی
فرار هکری که با ثبت سفارش خودرو ثروتمند شد
زن بی رحم پدربزرگش را با 120 ضربه چاقو کشت+عکس
دستگیری جنجالی مدیرعامل شرکت خودروسازی + عکس
سرقت سردیس‌های باغ فاتح کرج
زلزله در شیراز
زهرا نعمتی مسافر اندونزی شد
منتظر تغییرات کی‌روش در ترکیب ایران مقابل ماتادورها باشید
عملیات جابجایی کالا در بنادر هرمزگان ۲۴ ساعته است
راه اندازی و به روز رسانی مرکز جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر
زلزله در قلعه گنج
دستگیری و جمع‌آوری بیش از ۱۳۰۰ مجرم و معتاد متجاهر در تهران
هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است
چرا سینمای ایران در موضوع اعتیاد موفق نبوده است؟
تمهیدات ویژه همراه اول برای مشترکین زیان دیده از شایعه
٩٥٠ هزار راننده در کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند
تشدید جلوگیری از ورود موتورسیکلت‌ها به تونل‌های شهری
خواننده سرشناس ایرانی از همراه اول شکایت می کند! + جزییات
دستگیری یک نفر دیگر در پرونده اخیر ایرانشهر
آغاز طرح فروش متنوع محصولات گروه خودروسازي سايپا
بانک صادرات به هفت پرسش سازمان بورس پاسخ داد
دومین جشنواره حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک سینا برگزار می شود
تسهیلات اعطایی بانک رفاه به بخش های مختلف اقتصادی
پرداخت ۷۵ هزار فقره تسهیلات بانک کارگشایی در دو ماه نخست سال
بیش از ۵ میلیون ایرانی مشتری بانک قرض الحسنه مهر ایران
شوخی زشت پسر مشهدی با پدر، قلب پدر را از کار انداخت
آرایشگر مازندرانی عکس های خصوصی مشتریان خود را پخش می کرد
رشد ۱۴ درصدی کشف مواد مخدر در سال ۹۶
مزایای دریافت گواهی سپرده سکه طلا از بانک سامان
تقدیر از عملکرد بانک مهر ایران در دستیابی به رشد ۸۲ درصدی منابع
بهره برداری بهینه بانک ملت از فرصت نیکوکاری در ماه رمضان
مسمومیت غذایی ۱۹ زن در تبریز
کد خبر: 116242 | تاریخ : ۱۳۹۶/۸/۲۳ - 21:39
انرژی خودتان را ده برابر کنید

انرژی خودتان را ده برابر کنید

گاهی اوقات مشکل احساس ضعف در بدن در کمبود خواب است، اما عادت‌های ورزشی یا غیر ورزشی نیز ممکن است باعث کاهش سطح انرژی بدن شوند.

نوآوران آنلاین-

به طور حیرت انگیزی هر چیزی مثلاً اینکه چگونه میز کارتان را بچینید و تزیین کنید نیز بر سطح انرژی اثرگذارند و ممکن است به حفظ انرژی شما یا افزایش سطح انرژی شما کمک کند. برخی از این موارد را در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

1- صبحانه بخورید

خوردن صبحانه مقوی شما را در طی روز هشیارتر نگه می‌دارد. در مطالعه‌ای که در دانشگاه کاردیف انجام شد نشان داد افرادی که از غلات غنی از فیبر در وعده غذایی صبحانه استفاده می‌کنند ده درصد کمتر از بقیه افراد احساس خستگی می‌کنند، کمتر در معرض افسردگی قرار می‌گیرند و نیز مهارت‌های شناختی بهتری دارند. اولین نظریه این است که فیبر به کاهش آرام‌آرام جذب غذا در معده کمک می‌کند که سطح قند خون شما را ثابت نگه داشته و در نتیجه سطح انرژی تا مدت زمان بیشتری بالا باقی می‌ماند.

2- مصرف قهوه در کسب انرژی اثر دارد، اما چقدر؟ و چگونه؟

متخصصان معتقدند بهترین راه این است که بر کافئین خیلی تکیه نکنیم؛ اما اگر عادت به خوردن آن پیدا کرده‌اید، توصیه می‌کنیم که میزان قهوه‌ای که در هر روز مصرف می‌کرده‌اید را در طی روز تقسیم کنید. متخصصان علم خواب توصیه می‌کنند مصرف میزان اندک کافئین (هشت اونس قهوه یا کمتر) در هر چند ساعت یک بار، شما را بیدار، هشیار و متمرکزتر نگه می‌دارد؛ هنگامی که شما یک لیوان پر و بزرگ قهوه می‌خورید، ناگهان میزان کافئین خون افزایش می‌یابد اما اگر آن را تقسیم کنید کافئین در خون در سطح ثابتی باقی می‌ماند.

3- وعده‌های غذایی را افزایش دهید

مصرف وعده‌های غذایی اندک هر سه یا چهار ساعت یک بار در روز سطح قند خون شما را متعادل نگه می‌دارد این کار سبب می‌شود که دچار ضعف و کمبود انرژی نشوید و در عین حال از پرخوری جلوگیری می‌کند. دقت کنید هر وعده غذایی حاوی کربوهیدرات، پروتئین، چربی‌های مفید مانند روغن زیتون باشد؛ غذایی حاوی 120 گرم مرغ و سبزیجات به همراه روغن زیتون.

4- در میز کار یا در اتاق کارتان گلدان گل تازه داشته باشید

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که نگهداری گلدان در اتاق کار باعث می‌شود که اضطراب کمتری احساس کنید. توصیه می‌کنیم از گلدان‌هایی که در اندازه کوچک و راحت پرورش می‌یابند استفاده کنید.


5- از شام کودکان الگو بگیرید

کودکان معمولاً کره بادام زمینی را دوست دارند. این ماده غذایی غنی از منیزیم است که انرژی مورد نیاز سلول‌ها را تأمین می‌کند؛ منابع دیگر غنی از منیزیم و پتاسیم شامل میوه‌ها، سبزیجات، دانه‌ها و آجیل‌ها هستند.

6- آب بخورید

متخصصان اعلام می‌کنند که نیمی از افرادی که از خستگی شکایت می‌کنند، دچار کم آبی هستند. مصرف به اندازه و به موقع آب یکی از راه‌های ساده برای حفظ انرژی بدن و متمرکز نگه داشتن ذهن است. در مطالعه‌ای که بر روی ورزشکاران انجام شد، نتایج نشان داد که نود و دو درصد از این گروه آزمودنی، پس از پانزده ساعت کم آبی و بدون مصرف مایعات مغذی احساس خستگی کردند؛ آن‌ها همچنین دچار مشکل در تمرکز کردن و مشکلاتی در حافظه شدند. پس هر ساعت یا هر دو ساعت یک بار مقداری آب مصرف کنید تا احساس تشنگی نکنید.

7- یک فنجان چای بخورید

پژوهشی اخیر نشان می‌دهد که همراهی کافئین با آمینواسید آل تئانین، که در چای وجود دارد باعث کاهش خستگی و افزایش میزان سطح هشیاری، سرعت واکنش و حافظه می‌شود. همچنین نتایج پژوهش دیگری نشان داد افراد بزرگسالی که چهار بار در روز به مدت شش هفته چای نوشیده‌اند؛ سطح هورمون استرس(کورتیزول) کمتری را درست کمی بعد از مواجهه با یک مشکل تجربه می‌کنند؛ این مطالعه در مقایسه با افرادی انجام شد که از نوشیدنی دارونما استفاده کرده بودند.

8- پیاده‌روی ده دقیقه‌ای در هر روز را فراموش نکنید

به یاد داشته باشید که پژوهش‌های اخیر در ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد زنانی که هفتاد دقیقه در هفته (ده دقیقه در روز) پیاده روی می‌کنند در طی شش ماه، هجده درصد انرژی بیشتری نسبت به افرادی دارند که این کار را نمی‌کنند. این‌گونه افراد گزارش کرده‌اند که احساس شادابی ذهنی بیشتر و اعتمادبه‌نفس بیشتری دارند و درد کمتری احساس می‌کنند و نیز پله‌ها را راحت‌تر بالا می‌روند. پس این ده دقیقه‌های طلایی را از دست ندهید.

9- از موسیقی و صداهای زیبا استفاده کنید

اگر پشت میزتان احساس خستگی می‌کنید در حین کار کردن به موسیقی یا نواهای دینی گوش بدهید. افرادی که از این شیوه استفاده می‌کنند، ده درصد کارایی بیشتری دارند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.