بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/26
شماره 2469 - تاریخ 1403/02/26
آخرین اخبار
اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی درناحیه٢ منطقه٦
شهردار منطقه۶ میهمان منزل شهدا شد
توافق دوشان‌تپه تصویب شد
برگزاری پویش یکشنبه با ورزش بانوان
۶۰ مصوبه، رهاورد سومین بازدید میدانی شهردار منطقه ۱۵، از ناحیه یک بود
پاکسازی ۱۱۰ متر مربع جداره ها در منطقه ۲۱
نصب ۱۴۴ تابلو قدم شمار در منطقه ٢١
-از کادر آموزشی مدارس استثنایی منطقه۴ تقدیر شد
اهتزاز پرچم رضوی در محوطه برج میلاد
منطقه ١٢ تهران درآستانه میلاد امام رضا (ع) غرق نور و سرور شد
توسعه پارکینگ های منطقه راهکار کاهش مشکلات ترافیکی است
قطعی برق روشنایی داخلی ایستگاه میرزای شیرازی برطرف شد
لایروبی بیش از 10 هزار متر از انهار معابر سطح منطقه 17
اجرای لوله گذاری ۴ کیلومتری فضای سبز بزرگراه شهید خرازی
اجرای طرح مبارزه با حیوانات موذی در منطقه۲۲
یادداشت مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی
چه فرقی می‌کند پنجشنبه تعطیل باشیم یا شنبه؟
تولید بیش از 56 هزار تن شمش آلومینیوم طی ماه نخست 1403
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه‌قضاییه غیرعلنی نیست/ با ناشران اسناد مالی مردم برخورد می‌کنیم
چرا مالیات مشاغل و اصناف ناچیز است؟
خشایار راد: سوژه‌های روزمره دمده شده!
بومی‌سازی جوهرهای نانو آنتی‌باکتریال خودکار در کشور
جبهه مقاومت نیازمند روایت صحیح و هنرمندانه است
بهسازی محورهای مواصلاتی در حریم منطقه ۲۲
رفع آخرین معارض پروژه آزادراه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
پایش آسفالت معابر منطقه ٦ تهران زیر ذره بین سازمان بازرسی شهرداری تهران
اتمام عملیات آسفالت و تبدیل انهار به کانیو در معابر خیابان لقمان منطقه 19
عملیات اجرایی آسفالت ریزی بلوار شقایق در منطقه 19آغاز شد
بهسازی مسیر خاکی2 هزار متر مربعی ضلع غربی بلوار یادگار با تخلیه 50 کامیون تراشه آسفالت
122 نقطه از معابر شهری منطقه 19 با پخش 75 تن آسفالت بهسازی شد
اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز محور آزادگان در منطقه 19 با تعویض گاردریل و اجرای تک جدول
انهار معابر شهیدان لطیفی و ورامینی در منطقه 19 به کانیو تبدیل شد
افزایش روشنایی پایه چراغ های ۹ متری بلوار میلاد در قالب پروژه های «من شهردارم دو»
۲ هزار دانش آموز دختر منطقه۱۳ تکریم شدند
رصد مدیران شهری از پروژه های ترافیکی شمال شرق شهر
سیر تکامل روابط عمومی و ارتباطات در گذر زمان به تصویر کشیده می شود
پل تندرستی بزرگراه شهید همت درآینده نزدیک آماده بهره برداری می شود
ایستگاه های سیار «آینده شبیه توست» میزبان دختران منطقه2
نصب ابرپرچم‌های امام رضا (ع) در ۲ نقطه از منطقه ۱۶
روشنایی معابر در طرح تحول خدمت تأمین می شود
نمایشگاه و کارگاه هنری ارتباطات و روابط عمومی در منطقه ۴ تهران
آغاز مرحله جدیدی از پروژه ساماندهی حاملان بار با چرخ دستی در بازار تهران
صرف بیش از ١٠٠ هزار متر‌مربع پوشاننده برای پاکسازی و زیباسازی جداره‌ها و نما‌های فرسوده هر ماه
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد
جمع آوری 12 هزار کیلو پسماند غیرمجاز در منطقه 17
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
حضور بانک آینده؛ در شصت و سومین نمایشگاه و کنگره دندانپزشکی ایران- اکسیدا
نامگذاری پل محله شهید باقری به نام شهید اکبر ملک‌شاهی
اجرای طرح‌های هوشمندسازی، مکانیزاسیون و مصرف بهینه آب در بوستان جنگلی چیتگر
حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت متحول می شود
کد خبر: 103914 | تاریخ : ۱۳۹۶/۸/۱۲ - 23:06
خرید آیفون ایکس به صرفه یا نه؟

خرید آیفون ایکس به صرفه یا نه؟

آیفون X دوباره حس لوکس بودن و تک بودن را به آیفون بازگردانده است. داشتن این گوشی به گمان بسیاری از کاربران همان حس برتری در نسل اولیه آیفون را به همراه دارد. اما آیا خرید iPhone X منطقی است؟

نوآوران آنلاین

هیچ‌وقت قصد خرید آیفون نداشتم. زمانی که اولین آیفون در تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۰۷ عرضه شد، گوشی سامسونگ A900 Blade را در جیبم داشتم که بهترین کپی این شرکت از نسخه موتورولا RAZR بود.  آن زمان سردبیر وبلاگ تکنولوژی NBCUniversal بودم و یکی از خبرنگارانم به نام استوارت والپین، مشغول پوشش خبری عرضه آیفون در یکی از فروشگاههای اپل در نیویورک بود.

به محض باز شدن درب فروشگاه و ورود او به داخل، گوشی‌ام زنگ خورد. استوارت گفت:«اجازه خرید دو گوشی را دارم. می‌خوای برای تو هم بخرم؟».

قیمت آن گوشی ۶۰۰ دلار بود که در آن زمان که بودجه‌ی من به عنوان وبلاگ‌نویس اجازه خرید گوشی‌های ۱۰۰-۲۰۰ دلاری را می‌داد، مبلغ زیادی بود. مکث کردم، اما تنها برای چند ثانیه.

“آره، یکی برای منم بخر».

بعد از اینکه به یکی از عابربانک‌های نزدیک محل کارم مراجعه و مقداری پول برای خرید مدل ۲G برداشت کردم، لحظه‌ای حس پشیمانی و گناه وجودم را فراگرفت. به خصوص زمانی که متوجه شدم با وجود سیستم‌های شلوغ اپل و AT&T، فعال کردن گوشی به سه روز پس از خرید آن موکول می‌شد.

درست کمی بعد از خرید، با گوشی جدیدم به یک مهمانی رفتم. پس از اینکه گوشی را از جیبم در آوردم، همه مثل یک چهره مشهور با من برخورد کردند. همه، حتی کسانی که هیچوقت فکرش را هم نمی‌کردم، درباره گوشی سوالاتی پرسیدند و دوست داشتند آن را امتحان کنند. از من پرسیدند برنامه‌ی مورد علاقه‌م کدام مورد است، چقدر بابت گوشی پول پرداخت کردم، و اینکه آیا نیاز است آنها هم بخرند یا نه. غریبه‌های جلوی بار پیش من آمدند و درباره دستگاهی که در دست داشتم از من سوالاتی پرسیدند، حتی چند نفر برای من نوشیدنی خریدند. این ماجرا حداقل تا ماه سپتامبر ادامه داشت، تا زمانی که اپل قیمت آیفون را تا ۴۰۰ دلار پایین آورد.

اولین آیفون در نوع خود گوشی شگفت‌ انگیزی بود. اما لازم است بگویم نحوه رفتار دیگران با من به عنوان یک هنرپیشه هالیوود هیچ تاثیری در نظر مثبتم درباره گوشی نداشت. از طرفی، مورد توجه قرار گرفتن یکی از دلایلی بود که از استوارت خواستم گوشی را برای من نیز خریداری کند، اما کار کردن با گوشی منحصربفرد بودن آن را به من نشان داد.

از ۲۰۰۷ به بعد، «لوکس بودن» آیفون به مرور رنگ باخته است. با تبدیل شدن این گوشی به پر فروشترین گوشی هوشمند دنیا و شکستن رکوردها، بیشتر و بیشتر از منحصربفرد بودن آن کاسته شده است. زمانی که آیفون می‌خرید، هیچ تفاوتی با بقیه ندارید؛ یک آدم معمولی هستید.

این گوشی از یک نمایشگر با کیفیت فوق‌العاده برخوردار است که تقریبا تا لبه‌های گوشی کشیده شده . پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین پردازنده‌ی موبایل در این گوشی قرار گرفته که با «موتور عصبی» کار می‌کند. یکی از پیشرفته‌ترین دوربین‌های تاریخ گوشی‌های هوشمند در این گوشی تعبیه شده است؛ دوربینی که به شما اجازه می‌دهد قفل گوشی را با صورت خود باز کنید، نورپردازی‌های حرفه‌ای استودیویی را شبیه‌سازی کنید و حرکات صورت خود را در یک ایموجی سخنگو به نمایش بگذارید.

خرید iPhone X

تمامی این موارد فوق‌العاده به نظر می‌رسند، اما آیفون X یک فاکتور را دوباره پر رنگ کرده است و آن فاکتور لوکس بودن است. این گوشی همچنین سریع شناخته می‌شود. اخیرا با در نظر گرفتن چینش لنزهای دوربین به عنوان یک سرنخ، خوانندگان سریعا متوجه شدند که لانس الانوف از Mashable به هنگام نوشتن مطلبی درباره این گوشی از یک آیفون X استفاده می‌کند. و حتی اگر کسی اتفاقی چشمش به جلوی گوشی بیافتد، نمایشگر و قسمت شکاف بالایی آن نشانگر خوبی برای شناسایی این گوشی هستند.

کمتر برندی بتواند با این گوشی رقابت کند. انجام این مهم نیازمند ترکیبی از طراحی نوآورانه‌ی محصول، بازاریابی قدرتمند و حسن نیت عمومی به برند است. گوگل، سامسونگ، آمازون و حتی مایکروسافت معمولا می‌توانند تنها یکی دو مورد از این مولفه‌ها را در محصولات خود بگنجانند. در این مقایسه تنها شرکت تسلا است که توانایی‌اش در ساخت محصولاتی که به امضای شرکت تبدیل می‌شوند، به اپل نزدیک است.

با آیفون X، صدای این شرکت از همیشه بلندتر شده است. عرضه در تعداد محدود و قیمت بالا، که هر دو برای بسیاری از محصولات نکته منفی محسوب می‌شوند،  در حقیقت به جذابیت این گوشی افزوده‌اند. چه کسی دوست دارد به کلوپی وارد شود که همه می‌توانند به آن وارد شوند؟ آیا خرید iPhone X منطقی است؟

از نظر بسیاری، تنها چیزی است که آنها را از اپل دلسرد می‌کند این مورد است: زمینه تحریف واقعیتی که توجه خریداران را به چیزی جلب می‌کند که در آن یک محصول قبل از مشخص شدن ویژگی‌های آن، به یک «نیاز» تبدیل می‌شود. حربه‌ای در فروش که نشان می‌دهد شعار «به ما اعتماد کنید» هنوز موجب می‌شود میلیون‌ها نفر با اشتیاق کارت بانکی خود را از جیب در بیاورند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.